Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

FTP: maxgräns vid nedladdning?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har lite problem med att ladda ner stora filer. Nedladdningen avbryts ständigt och det verkar som att det sker med ca 400 MB:s "mellanrum". Använder oftast Fetch men samma sak händer även med andra FTP-program och det spelar ingen roll om det är hemma (där jag har Spray) eller om det i något annat nät med en annan bredbandsleverantör.

Har försökt kolla inställningarna i såväl program som system men inte lyckats hitta något. Administratören på den server som det oftast sker ifrån säger att han inte förstår vad de kan bero på.

Det hela är både irriterande och tidskrävande pga alla "omstarter" som behövs. Hoppas att det finns någon lösning.

Senast redigerat 2006-01-21 14:30
  • Medlem
  • Norrköping
  • 2006-01-22 09:41

Har du en Linksys-router?

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2006-01-22 14:10

Nej, FTP har ingen begränsning. Det kan ha råkat ut för en bugg i antingen FTP-klient eller server. Eller slut på disk hos mottagaren.

Gunnar B: nej jag har en D-link. Har nog varit router på de andra ställen där det rört sig om stora filer. Kan det påverka tror du?

Frazze: "slut på disk hos mottagaren" förstår jag inte. Det rör sig alltså om nedladdning från en server - inte uppladdning. Vad kan det vara för buggar annars? Är det någon inställning eller liknande som bör kollas?

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2006-01-22 22:42

Linksys WRT54G hade en bugg i firmware som yttrade sig på liknande sätt. Efter firmwareuppgraderingen har jag inte haft några problem.

1
Bevaka tråden