Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Spray som POP i Mail

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej, har försökt att få min pojkväns nya hotmailkonto att funka med Mail med en plugin som jag använder till mitt gamla hotmail som funkar jättebra. Men vad jag nu förstår så har MSN börjat ta betalt för att det ska funka. Så nu försöker jag få Sprays mail att fungera, men jag kan bara få inkommande mail, inte skicka via deras server, vad kan detta bero på?

  • Oregistrerad
  • 2006-01-22 11:43

Därför din ISP inte tillåter deras SMTP som utgående mailserver!

Så om t.ex använder Telia för att koppla upp så är det "mail1.telia.com" som är servern för utgående post [smtp]

Så:

Inkommande server: Spray
Utgående server: Din ISPs server för utgående post [smtp]

Ursprungligen av trollbus:

Hej, har försökt att få min pojkväns nya hotmailkonto att funka med Mail med en plugin som jag använder till mitt gamla hotmail som funkar jättebra. Men vad jag nu förstår så har MSN börjat ta betalt för att det ska funka. Så nu försöker jag få Sprays mail att fungera, men jag kan bara få inkommande mail, inte skicka via deras server, vad kan detta bero på?

Senast redigerat 2006-01-22 11:54

Tack! Lyckas tyvärr inte få något att fungera med Spray för närvarande, men däremot med Yahoo.se, så jag kör med det istället. Hade samma problem där, men använder nu chellos utgående server och det fungerar utmärkt. Tack än en gång!

1
Bevaka tråden