Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Gummiploppar på garanti?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Nu har jag haft min nya iBook i styvt 2 månader.
Och redan har två gummiploppar lossnat under och är borta.
Det här borde väl gå på garantin som allt annat eller?

Det var likadant med den gamla , där är alla ploppar borta.
Och vad jag hört så ska dom vara svindyra precis som allt annat
som är Apples produkter.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2006-01-22 18:00

Köp dina ploppar någon annanstans!

PS. Det är knappt att jag vågar skriva "plopp". Förra gången blev jag avstängd en vecka.

Ursprungligen av Macus:

Det är knappt att jag vågar skriva "plopp". Förra gången blev jag avstängd en vecka.

Warum?

Jag var tvungen att vända på iBooken och titta, plupparna verkar i alla fall sitta bättre än på många andra bärbara. Mina andra saknar diverse pluppar allihop, på den jag använder mest (innan jag köpte iBooken förstås! ) har jag möbeltassar... I n t e snyggt, men det är ingen fara, det är en hp så det passar in ändå

Intressant att höra vad de kostar, någon som vet?

Jag har aldrig försökt få ut några på garantin, det har känts lönlöst att försöka. På iBooken skulle jag göra det dock, möbeltassarna skulle inte passa lika bra på den som på HPn... Ska bli intressant att se hur det går Sventa46.

edit: råkade visst skriva "plupp", menade förstås "plopp" (har just spelat TP)

Jag skulle tippa på att det går på garantin. Jag har en bekant som fick sina ersatta på garantin. Ringde bara till närmaste serviceställe och åkte och hämtade en uppsättning (eller om de installerade dem direkt, minns inte säkert).

Så ring närmsta ställe och fråga.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-01-22 23:46

Jag fick en ny gummiplopp på garantin till min PB 15" hos LAN Master i Stockholm.

  • Medlem
  • International user
  • 2006-01-22 23:52

En plopp har lossnat på min PB 12".

*plopp* för hunna.

  • Medlem
  • Bollnäs
  • 2006-01-24 15:27

Själv köpte jag ploppar på ebay.

1
Bevaka tråden