Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

STOR !!! iMac reklam vid Stureplan

Tråden skapades och har fått 30 svar. Det senaste inlägget skrevs .

För dom som har vägarna förbi lär inte missa den gigantiska reklamen (som vanligt och som sig bör) som är uppsatt hyfsat centralt vid Stureplan i sthlms grädda..

Två vägg fasader är täckta, hade dock ingen kamera för att föreviga det hela. Reklamen lär dock sitta där nån/nåra veckor så ni som spatserar förbi lär inte missa den i första taget..

Personligen tycker jag det är extremt bra läge att smälla upp en sådan reklam, syns ända borta från Dramaten (om man är lite snäll)..

  • Medlem
  • London
  • 2002-04-08 19:01

Kan inte någon föreviga och dela med sig här på 99mac så att vi som inte bor där, tack och lov, får se...

  • Medlem
  • 2002-04-08 19:17

"tack och lov"? Skulle götet vara så bra då?

Nu håller vi oss till ämnet pojkar
Martin förevigar det hela under veckan, bilder kommer...

Sällan har Stureplan varit vackrare!!! Ber om ursäkt för kvaliten men bilden är tagen i bilen under sväng.

T-son

GRYMT!.. Martin kan komplettera med fler sen då.. el hur Martin? :rolleyes:

...åsså inge mer snack om apples dåliga marknadsföring.....

WOW!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-04-08 22:42

Tjusigt!

Apple har alltid varit bra på marknadsföring - ingen somhelst tvekan!
Men det är sämre på att SÄLJA mot kund....

[ 08 April 2002: Meddelandet ändrat av: Clavius ]

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-04-09 18:34

Jag var nere och kollade idag. Det ser ännu bättre ut i verkligheten. Annonsen är så stor att ögonen dras magnetiskt mot den. Det var kul att titta på människorna som gick förbi. Halsarna vreds likt gummiankor, och folk glodde intresserat på Apples senaste underverk. Magiskt!

Jag var också inne på OnOff. Tre mycket vackra, chokladbruna eritreanska eller kanske etiopiska kvinnor fingrade faschinerade på iMac G4, TiBook, Quicksilver och iBook. Kul!

Citat:

Skapades ursprungligen av: T-son:
Sällan har Stureplan varit vackrare!!! Ber om ursäkt för kvaliten men bilden är tagen i bilen under sväng.

Fullständigt lysande - Har du den i 1024x768 så att man på offentliga platser med PC kan lägga den som skrivbordsbakgrund --- brukar göra det hysset på flera av jobbets DELL datorer. OM du kan fixa detta samt lägga till en text med datumet samt ordet Stureplan så kan jag och fler få extra roligt. Hysset rekomenderas till andra macanvändare att sätta i system.

  • Medlem
  • Huddinge, Sweden
  • 2002-04-10 01:47

Kanon! De här kallar jag för REKLAM. :eek:
Tack för bilden T-son

  • Medlem
  • London
  • 2002-04-10 08:01

Bakgrundsbild, bakgrundsbild!! Jag vill också ha! Vi har iufs mac på jobbet men på skolan kan man ju lägga in den... He, he!

  • Medlem
  • Borås
  • 2002-04-10 10:49

Ja me, riktigt cool. Riktiga bakrundsbilder åt PC-folket !!!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-04-10 14:35

Kan någon vänlig själ gå dit och ta en riktigt skarp och bra bild i hög upplösning och publicera den här? Jag har ingen digitalkamera, annars hade jag gjort det själv.

Samma här... jag skulle också ta en bild om bara min digitalkamera skulle fungera

Var inne i stan idag och entrade stureplan norrifrån. Där såg jag att folk gick och glodde på någonting bakom mig, så jag vände mig om... och tillfredsställelsen blev total: Hela mitt synfält täcktes av nya imac, den vita reklamen lyste som av guld i kvällssolen. En oerhörd känsla. Sedan kunde jag inte hålla mig från att dra över till OnOff och fingra lite på imacarna... synd bara att musen var stulen på den ena =(

Här ligger en annan bild.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-04-11 12:48

T-son skickade mig en bild till:

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-04-15 15:00

Fler bilder tack! Gör en insats någon!

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2002-04-22 20:07

Jag har varit nere i Stockholm och tittat på reklamen. Den var verkligen storslagen, ingen kunde undgå att se den.

Strax bredvid, på Romani som ligger på Biblioteksgatan, hittade jag sen en alldeles underbar ryggsäck till min TiBook. Den var som gjord för min TiBook. Exakt i storlek och helt underbar.

Nu är det nästan så att jag tar på mig den när jag går ut med hunden, så fin är den.

Nu är reklamen borttagen och ersatt med annat.. (för er som missade tillfället alltså)

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-04-22 20:56

Jag tog en bild i fredags....

  • Oregistrerad
  • 2002-04-22 21:03

Clavius, jättesnygg bild!
... men är inte 1024x768 lite i största laget för att posta här?! :rolleyes:

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-04-22 21:14

Tyckte att just i det här fallet kunde det inte bli FÖR stort...he-he!

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Clavius:
Tyckte att just i det här fallet kunde det inte bli FÖR stort...he-he!

Helt rätt! gäller ju att spegla verkligheten... o reklamen var verkligen stoooor!

  • Oregistrerad
  • 2002-04-22 22:56
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Clavius:
Tyckte att just i det här fallet kunde det inte bli FÖR stort...he-he!

Heh, skaffa mig en Cinema HD då vettja!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-04-23 13:29

Tack, Clavius, för supermegabilden!

  • Medlem
  • 2002-04-23 19:12

Undrar vad Cap Gemini fick betala för att ha sin logga som vattenmärke i bilden.
(kolla noga)

För ett tag sen var det en lika stor iBook reklam uppe vid Hötorget, ingen som fottade den?

Undra var nästa stora reklam kommer, och vad den kommer vara på. Vi får nog vänta till MWNY skulle jag tro.

Stor i orden - liten på jorden.

Bevaka tråden