Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Svagt märke i skärmen på 12 tumms PowerBook

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Har haft min nya PB12" i snart fyra månader..

har upptäkt ett litet märke (ca 2x1 mm) i skärmens mitt. Har svårt att avgöra vart märket sitter, inte i ytan utan bakom skyddsfilmen, man får 3D kännsla när man tittar på den. Är det någon som har upplevt något liknande?

/ Andreas

  • Oregistrerad
  • 2005-05-17 23:28

samma

Har samma "problem". men har 2-3 prickar. Störs av det vid mörk skärm, då de syns mer då. Jobbigt när man kollar på film etc. Trodde först det var vanlig skit, provade iKlear, som tog bort vanligt smuts, men tyvärr satt prickarna kvar. Vet inte vad det kan vara...

Ursprungligen av archenti:

Hej!

Har haft min nya PB12" i snart fyra månader..

har upptäkt ett litet märke (ca 2x1 mm) i skärmens mitt. Har svårt att avgöra vart märket sitter, inte i ytan utan bakom skyddsfilmen, man får 3D kännsla när man tittar på den. Är det någon som har upplevt något liknande?

/ Andreas

Lite feed-back:

Jag fick skärmen utbytt på garenti för några månader sedan, tydligen hade något lossnat och fallit ner mellan ytterskiktet och bakgrundsdelen.

  • Medlem
  • Växjö
  • 2006-01-23 11:58

Fick ett sådant märke efter att datorn blivit använd som ett sittunderlag. Det gick på drulleförsäkringen.

Det var väldigt irriterande i längden, så det var verkligen värt pengarna (självrisken) att laga det. Dom bytte hela skärmen.

  • Oregistrerad
  • 2006-02-02 11:06

Jag har samma problem, hos LANMaster säger dom att det är jag som orsakat fläckarna då jag haft den i min väska tillsammans med böcker. Jag personligen tycker dock skärmen borde klara att packas ner i en redig datorväska utan problem. Jag skulle inte få skärmen utbytt på garantin och jag antar att det kostar massor att byta den annars.

Jocke

1
Bevaka tråden