Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Billigt och bra trådlös nätverk?

Tråden skapades och har fått 19 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej har en imc isight med inbygg airpot, en pb dvi utan nåt kort och bbb 10mbits..
Vilken är billigast och bästa lösning??
Har inte råd med Airport basen.
Mvh

  • Medlem
  • Alvesta
  • 2006-01-21 00:36

Köp ett begagnat airportkort och sätt i PB:n. Köp sedan valfri 802.11b/g-basstation och koppla in i väggen.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2006-01-21 12:01

Om iMacen är igång i princip jämt och är nära internetuttaget kan du också köra sladd till den, och dela internet via det trådlösa. Då slipper du köpa basstation, men måste se till att iMacen är igång när du behöver trådlöst internet.

Ursprungligen av silfo:

Om iMacen är igång i princip jämt och är nära internetuttaget kan du också köra sladd till den, och dela internet via det trådlösa. Då slipper du köpa basstation, men måste se till att iMacen är igång när du behöver trådlöst internet.

vad ska jag ha då 54mbits eller 108:confused:

Senast redigerat 2006-01-21 21:34

Min D-link 524 fungerar helt perfa. Kostar 5-6 hundra.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-01-21 11:19

nätverket in i imacen och sen köper du ett kort och surfar på imacen!

Ursprungligen av atomlab:

nätverket in i imacen och sen köper du ett kort och surfar på imacen!

så det räcker att köpa kortet bara?
och använda imacen som basstation??:confused:

Vad ska jag välja då?? 54mbits eller 108mbits???

  • Medlem
  • 2006-01-21 14:28

Slår ihop två identiska trådar.

Mod

Ingen som kan hjälpa mig???:confused:

  • Medlem
  • 2006-01-22 23:16

54 kanske...

Jag kör 54 Mbps trådlöst med min PB 15" på BBBs 10 Mbit bredband och använder Netgear's router WGR614 v4
Detta tillsammans med en PC som är inkopplad med kabel direkt till routern...

Är mycket nöjd då allt fungerar precis som det ska, hela tiden.

Jag skulle rekommendera att köra med router då detta ger ett mycket stabilare och säkrare skydd mot intrång och du slipper hålla en annan dator igång hela tiden för att kunna surfa.
Sparar el gör det också. Inte fel.

Ursprungligen av Kalabalik:

Jag kör 54 Mbps trådlöst med min PB 15" på BBBs 10 Mbit bredband och använder Netgear's router WGR614 v4
Detta tillsammans med en PC som är inkopplad med kabel direkt till routern...

Är mycket nöjd då allt fungerar precis som det ska, hela tiden.

Jag skulle rekommendera att köra med router då detta ger ett mycket stabilare och säkrare skydd mot intrång och du slipper hålla en annan dator igång hela tiden för att kunna surfa.
Sparar el gör det också. Inte fel.

tack för svaret...
vad har du för kort på pbn då???

Ursprungligen av Mauricio:

tack för svaret...
vad har du för kort på pbn då???

Airport Extreme 54 Mbps

edit: här är länken:

http://store.apple.com/Apple/WebObjects/swedenstore.woa/91002/wo/Sq2Z9yFVIPIH3KfyOc42HlcGFs7/1.SLID?mco=CC1BAF28&nplm=M8881

tack men lite för dyrt för mig...
plus att funkar den på min pb dvi..
är den aiport extrem förberred??

Om du nu inte vill lägga pengar på en extern router kan du via airportinställningarna på imacen skapa ett trådlöst nätverk som du kan ansluta till från powerbooken.
Och i "fildelning" i systeminställningar kan du välja att låta andra datorer surfa via imacen...

begagnade kort måste ju finnas

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2006-01-25 09:11

Jag använder denna här, alltså en trådlös router tillsammans med en usb trådlös adapter. Routern är kopplad till min iMac via sladd och adaptern sitter i en PC på bottenvåningen, funkar klockrent. Visserligen är det en nackdel att adaptern är utanpå datorn men i mitt fall spelar det ingen roll.

/H

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2006-01-25 09:08

Jag använder denna här

Ett tips till alla som letar efter USB-anslutna trådlösa nätverkskort.
Planex GW-US54GZL - 54 Mbit/s USB-nätverksadapter, med drivrutiner för 10.3 och 10.4.
http://www.tradium.se/planex/webshop...&product_id=22

1
Bevaka tråden