Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iMac Widescreen kanske?

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Tyresö
  • 2006-01-20 02:38

Jag skulle verkligen vilja se en iMac i widescreen format med kraftigt grafikkort så att det räcker till att driva en extra monitor om så önskas.. det vore kanon för grafik/video arbete. Tänk er bara en 20" widescreen.. mmmm nam nam :rolleyes:
Är det någon som tror att vi får se en sådan?

  • Oregistrerad
  • 2006-01-20 02:40

Den är väl redan "widescreen"?

http://www.apple.com/se/imac/graphics.html

  • Medlem
  • Tyresö
  • 2006-01-20 03:00

Hur mycket widescreen är den jämfört med t.ex. den extraskärm som står brevid på länken du angav.. den ser ut att vara ett mellanting av vanlig och widescreen.. eller är jag bara för trött nu igen..

Ursprungligen av Johny:

Hur mycket widescreen är den jämfört med t.ex. den extraskärm som står brevid på länken du angav.. den ser ut att vara ett mellanting av vanlig och widescreen.. eller är jag bara för trött nu igen..

Har du ens orkat läsa?

En iMac 20" har en upplösning på 1680*1050 vilket är precis som samma som Apples fristående 20" skärm som betraktas som widescreen. Att plasten runt skärmen sen får iMacen att se mer fyrkantig ut är en annan femma.

iMac 20" har funnits sedan november 2003 (då med G4). Vågar man fråga vart du varit sedan dess när du önskar en produkt som funnits i över två år?

Sen kan man precis som nån redan sagt koppla på en extra skärm till nya iMac med intelprocessor och få utökad desktop.

Men som sagt, allt finns beskrivet om man läser lite.

  • Medlem
  • 2006-01-20 03:07

Ha ha ha, tänk dig påven i en lustig hatt... ha ha... eller, vänta...

  • Medlem
  • Alvesta
  • 2006-01-20 06:52
Ursprungligen av Johny:

Jag skulle verkligen vilja se en iMac i widescreen format med kraftigt grafikkort så att det räcker till att driva en extra monitor om så önskas.. det vore kanon för grafik/video arbete. Tänk er bara en 20" widescreen.. mmmm nam nam :rolleyes:
Är det någon som tror att vi får se en sådan?

Haha, bara att beställa

Finns ju exakt vad du eftersöker, nämligen iMac 20" Intel.

Ursprungligen av Johny:

Jag skulle verkligen vilja se en iMac i widescreen format med kraftigt grafikkort så att det räcker till att driva en extra monitor om så önskas.. det vore kanon för grafik/video arbete. Tänk er bara en 20" widescreen.. mmmm nam nam :rolleyes:
Är det någon som tror att vi får se en sådan?

??? nya imacen klarar du att driva en extern bildskärm. tillskillnad från den förra som bar speglade det man hade på imacens skärm. eller hure nu var.

Den nya iMacen klarar av att driva en extern digital skärm i upp till 1920 x 1200 och en analog skärm upp till 2045 x 1536.

De tidigare fanns det ett artificiellt hårdvarulås på som tvingade användaren att endast spegla skärmen om man inte hackade den (med risk för att förlora garantin).

  • Medlem
  • Sjöbo
  • 2006-01-20 16:47

Det är inte eMac han tänker på då?

  • Oregistrerad
  • 2006-01-20 20:37
Ursprungligen av Johny:

Jag skulle verkligen vilja se en iMac i widescreen format med kraftigt grafikkort så att det räcker till att driva en extra monitor om så önskas.. det vore kanon för grafik/video arbete. Tänk er bara en 20" widescreen.. mmmm nam nam :rolleyes:
Är det någon som tror att vi får se en sådan?

bästa på länge, haha

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2006-01-21 08:27

Haha, men om man tänker efter alltså… Det är ju verkligen en drömdator… som finns!
Jag väntar otåligt på min 20" som ska dyka upp i februari.

  • Medlem
  • Tyresö
  • 2006-01-21 14:25

lol.. sorry guys.. så här går det när man är för trött och skriver innan man ens försöker att tänka.. har aldrig ens kollat uppgifterna på iMac'arna, bara utgått ifrån hur den ser ut.
Men men.. suktar ändå efter den nya iMac'en.. den ser kanon ut.. (har läst om den på riktigt nu)

1
Bevaka tråden