Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Var kan jag hitta Command & Conquer 1?

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2006-01-20 13:04

Hej!

Vart kan jag hitta Command & Conquer 1 till Mac? Går det att köra under OSX? Vilka Command & Conquer-spel finns till mac förutom det senaste generals?

Vad jag vet så finns bara Generals, tyvärr. Ska ettan finnas till mac?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-01-20 16:07

Jag har ettan till mac nånstans, om inte mina föräldrar slängde det när de flyttade nyligen. Men det fungerar mig veterligen inte under OS X.

  • Oregistrerad
  • 2006-01-20 16:12
Ursprungligen av xevve:

Jag har ettan till mac nånstans, om inte mina föräldrar slängde det när de flyttade nyligen. Men det fungerar mig veterligen inte under OS X.

sälja?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-01-20 17:26

Jag ska kolla i mina kassar med gamla cd-skivor nere i källaren lite senare, sen skickar jag ett PM så får vi se om vi kan få till nåt

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-01-20 17:34

hittade denna sidan om C&C på OSX också: http://cnc.realmacmark.de/pages/Mac/MacOS_X.html

  • Oregistrerad
  • 2006-01-20 19:48
Ursprungligen av xevve:

hittade denna sidan om C&C på OSX också: http://cnc.realmacmark.de/pages/Mac/MacOS_X.html

verkar ju bra eftersom jag har en ibook g4 12" =). Är ditt spel orginal med cd fodral, manual och spellåda/kartong?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-01-21 13:10

Kartongen med manual har jag nog tyvärr inte kvar, men originalskivorna i deras originalfodral ska nog finnas kvar. Förutsagt att de inte är borta då som sagt.

  • Oregistrerad
  • 2006-01-21 13:32
Ursprungligen av xevve:

Kartongen med manual har jag nog tyvärr inte kvar, men originalskivorna i deras originalfodral ska nog finnas kvar. Förutsagt att de inte är borta då som sagt.

Ok. Ska du leta upp dom idag då? Vad vill du ha för det? Vart bor du? Ifall det måste skickas på posten eller om man kan hämta det

  • Medlem
  • Växjö
  • 2006-01-31 16:21

På tal om att få tag i gamla spel.. Jag är på jakt efter Carmageddon 1 och 2. Någon som vet var man kan hitta det?

  • Oregistrerad
  • 2006-03-16 00:24

Har installerat OS9 Classic i mitt OSX Tiger nu. DÅ ville den installera C&C. Men sen när den är klar och jag vill spela säger den detta:

"Mac C&C kunde inte öppnas
Programmet Mac C&C kunde inte öppnas eftersom DrawsprocketLib--DSpHideScreenItems inte kunde hittas"

Vad fan menar den med det? Ska jag inte kunna starta mina OS9 spel i Classic?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-03-16 10:39
Ursprungligen av Elajtenworld:

Har installerat OS9 Classic i mitt OSX Tiger nu. DÅ ville den installera C&C. Men sen när den är klar och jag vill spela säger den detta:

"Mac C&C kunde inte öppnas
Programmet Mac C&C kunde inte öppnas eftersom DrawsprocketLib--DSpHideScreenItems inte kunde hittas"

Vad fan menar den med det? Ska jag inte kunna starta mina OS9 spel i Classic?

Verkar som att ett systemtillägg kallat DrawsprocketLib inte finns i ditt system. Finns det inte på C&C-skivorna nånstans? Bör ha en ikon som ser ut som en pusselbit. Om det finns där, kopiera in den filen till mappen Tillägg (extentions) i OS9-systemmappen och starta om datorn.

1
Bevaka tråden