Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur funkar egentligen google?

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Nu tror jag för fjärde gången på några veckor att google är färdiga med indexeringen av min sajt. De förra gångerna har de tydligen bara tagit ett par dagars paus för att sedan komma igång igen.

När jag nu försöker titta på hur mycket de har med i sitt sökindex, genom att söka med "site:" så får jag lite underliga resultat:
När jag söker på "webben" står det "Resultat 1 - 10 av ungefär 894". Söker jag däremot på "sidor från Sverige" står det istället "Resultat 1 - 10 av ungefär 16 500".
Borde inte sidor från Sverige vara en delmängd av webben?
Det märkligaste händer dock när jag byter till att söka på "sidor på svenska". Där började det på ungefär 26000 resultat, men när jag sökte igen på samma sak upptäckte jag att antalet ökar med ungefär 10000 för varje sökning. Jag är nu uppe på drygt 2 miljoner, och det har ännu inte slutat stiga.
Vad beror detta på?

Uppdatering: Nu har ökningen av resultaten stannat (på 2230000) men frågan kvarstår. Varför hittades inte alla sidor redan från början, och hur kan det bli fler resultat på "sidor på svenska" än på "webben"?

Den kanske lägger in fler sidor från Sverige när du specificerar den som svensk. Annars kanske den tar en viss procent från hela världen (om du då sökt på något svenskt (svensk text) så borde det kunna leda till fler träffar när du söker svenska sidor)? En chansning bara. Sen kanske den har en cache och har inställt på att du ska få ett svar inom en viss tid. Om du då sen söker igen så kan den addera nya sidor till detta cache innan tiden gått ut för sökning nummer två? Inte vet jag, men chansa får man väl! Kan gissa att den har en tidsgräns eftersom det skulle ta sån tid annars att söka igenom hela internet...

1
Bevaka tråden