Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Imac intel om tre dagar?

Tråden skapades och har fått 321 svar. Det senaste inlägget skrevs .

På Applestore står det att de skickar den nya Imacen inom tre dagar. Skulle vara intressant att höra vad de första mottagarna tycker om den nya dubbelt så snabba Imacen..

  • Medlem
  • Malmö
  • 2006-01-16 10:08

Beställde min dagen efter Keynoten. Den ska tydligen skickas ut senast den 19:e. Jag lovar att skriva ett par rader om den nya iMacen när jag får den!

Ursprungligen av Fido:

Beställde min dagen efter Keynoten. Den ska tydligen skickas ut senast den 19:e. Jag lovar att skriva ett par rader om den nya iMacen när jag får den!

Jag beställde min ungefär samtidigt som du beställde din. Hur går det är den på väg? För min del står det den 25:e...

  • Medlem
  • Malmö
  • 2006-01-20 13:23
Ursprungligen av Niklas Brunberg:

Jag beställde min ungefär samtidigt som du beställde din. Hur går det är den på väg? För min del står det den 25:e...

Jag bytte min iMac G5:a mot en Intel, och det tråkiga är att jag inte kommer att kunna följa min order. Jag ser bara min G5 som redan är utskickad (och tillbakaskickad). Men när jag ringde så sa hon den 19:e, så jag får bara vänta och se när den dyker upp

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2006-01-16 13:45

Jag funderar på att köpa en men då måste jag nu vänta en hel månad på leverans.. 4 veckor

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2006-01-16 14:22

Ja, hur kan det vara 4 VECKOR i Sverige/Danmark/Norge/Finland, när det står 3 DAGAR i övriga Europa?

Vänta vänta vänta.

  • Oregistrerad
  • 2006-01-16 14:34

Apple butiken i London skulle få in den nya Imacen idag när jag frågade förra veckan.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2006-01-16 19:17

Konstigt att det står 4 veckor helt plötsligt. Från börjans stod det ju som sagt 3 dagar. Jag ringde Apple för några dagar sen och då sa de att den skulle skickas senast den 19:e.

  • Oregistrerad
  • 2006-01-16 19:20

ÅÄÖ-fabriken kanske har fullt upp

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2006-01-16 20:24

Macoteket ska få in Intel-macarna andra veckan i februari sa de idag.

Och de lät inte helt övertygade om att detta löfte från Apple skulle hållas…
"Norden är en liten marknad som inte prioriteras av Apple"

Men Luxembourg är tydligen det??

Hur kan det ta 10 gånger så lång tid att få den skickad om man bor i Sverige än om man bor i övriga Europa!?

  • Medlem
  • International user
  • 2006-01-19 16:52
Ursprungligen av mratin:

"Norden är en liten marknad som inte prioriteras av Apple"

Men Luxembourg är tydligen det??

Hur kan det ta 10 gånger så lång tid att få den skickad om man bor i Sverige än om man bor i övriga Europa!?

Det är bara att konstatera att Sverige befinner sig i periferin.
Luxemburg är ju inte direkt en egen marknad utan buntas ihop med Frankrike eller benelux förstås.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-01-16 22:13

Jag tror det tar lång tid överallt, apple har en vana av att ljuga om leveranstider speciellt vid nylanseringar. Apple Sverige kanske är de enda som är ärliga...

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2006-01-17 09:34

Tyvärr är det ju så. Då är det ju egentligen ingen idé att bränna alla sina pengar på en 17-tummare, det är ju egentligen bättre att vänta lite och köpa en 20-tummare då. Även om man måste vänta, vänta, vänta..

  • Oregistrerad
  • 2006-01-17 09:38

Vilken överraskning. Apple missbedömmer efterfrågan på sina nya modeller. Åter igen vore det bra om Apple kunde öppna upp lite mer för sina återförsäljare angående uppdateringar.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2006-01-17 10:09

Det är så typiskt alltså. En hel månads väntan. Hur tusan ska man kunna klara det? Alltid samma tjafs..

Senast redigerat 2006-01-17 11:08
  • Medlem
  • Uppsala
  • 2006-01-17 10:18

Pratade med AppleStore nyss och de sa att det förmodligen stod fel på alla andra stores i Europa. De nya iMacarna ska inte skeppas förrän runt 10:e februari, men då ska de skeppas till alla länder (i Europa antar jag att de menade) samtidigt.

De sa t.o.m. att datorn kan komma att skickas tidigare än 13 februari som det står på min beställning. Men man ska nog inte ha så höga förhoppningar om det.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2006-01-17 11:08

Så nu snackar vi om leverans i februari för iMac också? Det var som tusan.. Fast det är ju ändå inte så lång väntetid, men det tycker man ju alltid. Jag kanske ska beställa denna vecka eller nästa vecka..

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2006-01-17 13:20

På min beställning står det att iMacen ska skickas idag! Tror ni att detta stämmer eller måste jag också vänta till februari??

UrbanP: 17" eller 20" ?

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2006-01-17 14:16

20-tummaren

Jag ringde precis AppleStore angående min beställning och de sa att min 17'' intel-iMac (med större hårddisk) kommer att skickas om 8-10 dagar.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2006-01-17 22:28

Vad härligt! Jag som också nyss beställde en 20-tummare. Detta ska bli kul att följa. :> Himla ironiskt egentligen.. Samma gamla visa.. Man samlar ihop massor med pengar, sen på ett klick är allting slut!

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2006-01-19 10:40

Vips! Så har de flyttat fram leveranstiden 4 veckor på min iMac!! Hopplöst att de aldrig kan beräkna rätt...

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2006-01-19 18:29
Ursprungligen av UrbanP:

Vips! Så har de flyttat fram leveranstiden 4 veckor på min iMac!! Hopplöst att de aldrig kan beräkna rätt...

Samma här, det är lite tråkigt faktiskt att det ska vara såhär.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2006-01-19 20:46

Vi måste ha tålamod. När våra iMacar kommer får vi fira rejält!

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2006-01-20 07:17

Ja, tålamod. Det enda man måste ha i livet. Och en iMac. Ja, då ska vi fira rejält alltså!

Se där, min skickas inte för ens den 14:e, men som sagt. Tålamod.. Min är nog inte direkt på väg, ska kolla på måndag tänkte jag.

Varför inte ta första bästa Ryan air ned till en Applebutik neråt i Europa, när de fått in dem? Är det några skillnader mellan länderna (tangentbordet är väl bara att byta ut?)
Inget bra förslag till den som redan beställt förstås, men för oss andra kanske?

  • Medlem
  • Älmhult
  • 2006-01-20 08:15

4 veckor stod det när jag beställde igår. Den väntan kan det nog vara värt

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2006-01-20 10:06

Den väntan kan nog vara värd ja, men visst är det jobbigt? 4 hela veckor. Vad beställde du för konfig iggy?

Bevaka tråden