Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Köpa Mac Mini, Dvd brännare? Bränna regionsfritt?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2006-01-19 18:00

Hejsan,

Jag har ganska bråttom så jag är tacksam för alla svar som kommer så snabbt som möjligt.
Jag ska köpa en mac mini, nu. Frågan är bara om jag ska köpa en Dvd-brännare till den. Och ifall jag köper den, så har jag förstått att man kan köra alla regioner genom att använda VLC eller hur? Andar frågan är ifall man nu ska bränna en dvd, kommer den att bränna regionsfritt, eller väljer man region eller ja, hur fungerar det när man bränner något. Och också, hur gör man när man bränner en Dvd, säg att man har en film i typ .mpg eller nåt, kan man bränna ner det så att man kan se det i en vanöig dvd spelare? TAcksam för snabba svar.

PS. Kommer iLife '06 Ingå ifall jag köper datorn nu, i USA? eller får man ett illgodo kvitto på att man får det senare eller får man det inte alls?

Mvh

Sander

I iDvd så kan man väl bränna .mpg, eller?
Har ingen superdrive själv, så jag vet inte.

iLife '06 följer med alla nya datorer.

  • Oregistrerad
  • 2006-01-22 22:10

Hej igen,

nu har jag fått min Mac mini, mycket trvligt.. ska bara koppla ihop den, så får vi se hur det blir med den. Fick med iLife ´06, som strax ska installeras på min dator! Mycket kul. Jag funderar dessutom på att skriva lite om den lilla HTPC versionen som det blir av den, jag kopplar den till projektor och förstärkare för att sedan kolla på film och musik på den.

1
Bevaka tråden