Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

99mac besöker CompUSA

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Vi besökte en CompUSA butik nyligen och passade på att ta mycket bilder - kolla in bildgalleriet!

(detta kan vara lite inspiration för en ny AppleStore Stockholm)

http://99mac.com/pics/compusa_web/

  • Oregistrerad
  • 2002-07-02 16:09

Precis ett sådant utbud saknas här hemma i Svedala. att kunna vrida och vända på en produkt tycker jag är A & O...

Blev väldigt nyfiken på HP scannern förresten...

HP hade en A5 scanner och en A5 färgskrivare som ett paket - passar att koppla direkt till digitalkameran.

Lite ovanliga produkter, men väldigt smidiga att ta med sig på resa t ex !

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-07-03 08:30

Wow - det var verkligen fräscht, ordning och reda på hyllorna. Faan det är väl så retailing is detailng...

Martin vilken CompUsa butik var det? Och är alla lika fräscha?

Har haft glädjen att besöka en del data butiker på USA västkust, alla har varit välsorterade på Mac, men ingen så här fräsch. Antar att konkurrensen från Apple Stores gör sitt till...!

Skiljer sig mycket från butik till butik tycker jag. En på Manhattan var inget vidare på Macfronten t ex, detta var visserligen före Apple började öppna egna butiker...

[ 03 Juli 2002, 08:42: Meddelandet ändrat av: Jon Adolfsson ]

Den där Mac butiken låg i Mesquite, en förort till Dallas.

(låg 500 meter ifrån ID Software - dom som gör Quake...)

  • Oregistrerad
  • 2002-07-08 23:13

Jag tycker Comp USA suger på Mac, i alla fall i Burbank, L.A där jag handlar ofta (ligger nära min studio). Det finns 2 pers dom kallar "Macexperter" där men dom vet lika mycket som min farmor ungefär. Alla tillbehör som passar både PC/Mac ligger på PC hyllorna och frågar man "Macexperterna" så finns det inte till Mac om det inte ligger på Mac hyllan. Och betänk då att detta är Comp USA mitt i gröten av alla film/musik studios där alla proffs använder Mac...

1
Bevaka tråden