Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

När levereras MacBook?

Tråden skapades och har fått 23 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

jag har fått lite sponsring till att kunna köpa mig en MacBook men nu undrar jag, enligt Applestore så börjar MacBook shippas i Februari. När kan man då förvänta sig att få hem sin macbook?

Är de skillnad på leveranstiden om man beställer en mex extra utrustning så som mer minne och HD? Eller bör de va samma leveranstid som på basutbudet?

För vad jag har erfarat så stämmer inte apple alltid med sina shippnings datum!

Hur fort du kan få en beror ju på hur många Apple kan spotta ur sig.

Vissa säger att Apple prioriterar att skicka "enkla" datorer i början av lansering för att så många som möjligt ska få, men jag tror tiden som man måste vänta inte blir så stor skillnad.

Så ska du beställa en MacBook så säger jag grattis, och beställ nu och med den utrustningen som du vill ha. Shipping datumet som du får stämmer oftast ganska bra. Ibland har det gått fel vid lanseringar och saker har gått mycket segare än vad Apple har trott, men det får vi inte hoppas blir fallet nu.

Hoppas det inte är för många som har beställt före dig.

  • Medlem
  • International user
  • 2006-01-16 20:37

Tillverkningen har just börjat, fast denna gång görs alla med alla "specar" samtidigt. Det innebär att svenskanpassade burkar tillverkas parallellt med resten. Så februari nån gång lär nog hålla eftersom andra större marknader inte prioriteras som förut.

Ursprungligen av Konrad:

Tillverkningen har just börjat, fast denna gång görs alla med alla "specar" samtidigt. Det innebär att svenskanpassade burkar tillverkas parallellt med resten. Så februari nån gång lär nog hålla eftersom andra större marknader inte prioriteras som förut.

Tillverkningen har väll inte börjat? Anledningen till varför ingen batteritid har angetts (enligt hardmac.com) beror på att den fortfarande utvecklas.

Sen så är jag nästan säker på att Apple fortfarande prioriterar vissa marknader så som alla andra företag i världen gör, tyvärr. Rätta mig om jag har fel.

  • Medlem
  • 2006-01-16 22:06

Steve sa i Newsweek att den har samma batteritid som den förra med mera power!

Ursprungligen av Addex:

Steve sa i Newsweek att den har samma batteritid som den förra med mera power!

Det låter bra. Posta gärna länkar när ni har läst något bra så att man också kan kolla.

Igår i så publicerades detta på hardmac.com

Steve vet garanterat mer än Apple Europa.

Okej ..bra svar på frågan tackar!
Men då vänder jag mig till er som har beställt, ha rni fått något datum utsatt än när ni kommer får leveransen? (kanske inte brukar stå, minns inte)

Den 15:e februari står det på min beställningssida. Men det får man väl ta med en nypa salt

  • Medlem
  • Söderköping
  • 2006-01-16 23:32

URL till jobs uttalande om batteritiden: http://www.msnbc.msn.com/id/10853916/site/newsweek/page/2/

  • Medlem
  • 2006-01-17 20:00

Jag kan inte hålla mig. Verbet "ship" översätts tills "leverera" på svenska. Att skeppa en sak är något annat.

  • Oregistrerad
  • 2006-01-18 10:07
Ursprungligen av Ola Lidén:

Jag kan inte hålla mig. Verbet "ship" översätts tills "leverera" på svenska. Att skeppa en sak är något annat.

Nej, "ships" är ju när den är färdig att lämna Apple, och "skeppas" till dig

  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2006-01-18 16:09

Tråkigt att man inte får pengar förens i mitten av februari, först då kan jag beställa. Undra hur lång tid det kommer att ta. Well, den som väntar på någonting gott väntar aldrig för länge.

La min beställning igår på en MacBook med 2Gb Ram
Nu kommer det tråkiga dock... väääännntttaaa

Motif, när enligt beställningsbekräftelsen beräknas den skickas ?

Ursprungligen av Mats Börjesson:

Motif, när enligt beställningsbekräftelsen beräknas den skickas ?

Jag pratade med en på Apple och han sa räkna med Mars.. de kommer byggas i Februari.
Det står 5 veckor från o med nu.

Ursprungligen av motif:

Jag pratade med en på Apple och han sa räkna med Mars.. de kommer byggas i Februari.
Det står 5 veckor från o med nu.

Innan jag lyssnar på någon ifrån Apple Sverige så har helvete frysit tll is. Apple Sverige vet inget. Vore bättre om dom kunde säga att dom inte vet istället för att hitta på saker som dom tror.

Det är min mening om Apple Sverige.

Hoppas du får datorn snart, motif.

  • Medlem
  • 2006-01-19 15:29

Det står fem veckor för mig med (tog 7200rpm disk).

Kom att tänka på en sak bara. Att sätta in extra ram borde gå utan att skruva isär datorn va?

Ursprungligen av Nogon:

Det står fem veckor för mig med (tog 7200rpm disk).

Kom att tänka på en sak bara. Att sätta in extra ram borde gå utan att skruva isär datorn va?

vill också ha 7200 rpm disk,,, men ack vad varmt eller ?
Fan jag kommer sakna min 23" Alu... skall man ha kvar den hmm...

  • Medlem
  • 2006-01-19 15:37
Ursprungligen av Mats Börjesson:

Du klara att sätta i mer RAM själv.

Tänkte väl det, var ju aslätt att göra det på förra generationen...

Ursprungligen av motif:

vill också ha 7200 rpm disk,,, men ack vad varmt eller ?
Fan jag kommer sakna min 23" Alu... skall man ha kvar den hmm...

Kollat upp det och det blir inte så stor skillnad. Hårddiskarna drar lika mkt ström i vila (eller rättare sagt, 7200 varvaren drar mindre i vila). Då hårddisken läser/skriver är skillnaden ca. 0,3W, vilket inte borde vara så mkt. Eller?

(har jag fel så säg gärna till, för jag vill inte ha en stekpanna till dator, och jag kan fortfarande ändra mig)

Ursprungligen av Nogon:

Det står fem veckor för mig med (tog 7200rpm disk).

Kom att tänka på en sak bara. Att sätta in extra ram borde gå utan att skruva isär datorn va?

Du klara att sätta i mer RAM själv.

Det var väll en del problem på äldre Ti PowerBooks med värme, men jag tror det problemet försvann med Al PowerBooken. Så nu är det bara att välja hårddisk efter behov.

  • Medlem
  • Ale
  • 2006-01-20 16:39

Det tråkiga är att man aldrig kan veta vilken hårddisk apple sätter i datorerna. Är det en Hitachi 7200 RPM-disk är det bättre att välja 5400 RPM-disken (som hittils verkat vara Seagate). Är däremot den snabba disken även den en Seagate så är den ett riktigt bra val.

Det är en chansning och jag skulle vara tveksam till att göra. Känns nästan vettigare att köpa billigast möjliga disk och sen en separat som man låter något serviceställe installera.

  • Oregistrerad
  • 2006-01-20 18:13
Ursprungligen av Lundh:

Det tråkiga är att man aldrig kan veta vilken hårddisk apple sätter i datorerna. Är det en Hitachi 7200 RPM-disk är det bättre att välja 5400 RPM-disken (som hittils verkat vara Seagate). Är däremot den snabba disken även den en Seagate så är den ett riktigt bra val.

Är du säker på att Seagaten är bättre för en bärbar? Eller vet du något som vi inte vet?
TomsHardware

  • Medlem
  • Ale
  • 2006-01-20 20:45

Jag har aldrig haft något större förtroende för Tom's Hardware men det verkar onekligen som det jag skrev inte stämmer med senaste generationen. Ser ut som Hiatchi har förbättrat sina 2,5"-diskar rejält med senaste uppdateringen. (Ett annat test på StorageReview som jag lägger mer vikt på.) Jag skulle i alla fall vilja veta vilken disk det är i den men det är inte lika viktigt längre.

1
Bevaka tråden