Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Att gå mot Intel-strömmen... ;)

Tråden skapades och har fått 17 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2006-01-14 23:07

Ah. Beställde mig just en ny Mac efter ett halvårs ofrivilligt och pengabrist-tvingat Apple-uppehåll. Det fick bli minsta iBook utan extra glass. Den funkar nog finfint för mitt behov. Ska mest köra Reason och internet på den. MacBook Pro hade varit sexigt men den är för dyr och har för lång väntetid.

  • Medlem
  • 2006-01-15 00:52

Är det så smart att köpa nu när iBooken säkrerligen kommer uppdateras snart?

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2006-01-15 01:04

Hade nog väntar iom att det kommer säkert en intel iBook på nästa keynote

  • Oregistrerad
  • 2006-01-16 19:50
Ursprungligen av The_JJ:

Hade nog väntar iom att det kommer säkert en intel iBook på nästa keynote

När är nästa keynote?

  • Oregistrerad
  • 2006-01-16 21:45
Ursprungligen av Oediv:

När är nästa keynote?

Det känns ungefär som att Apple kommer att köra nåt i andra hälften av februari, slutet på mars kanske nåt i slutet på april och en hel del på WWDC.

Vill ni verkligen ha en dator med barnsjukdommar?
Klart man ska köra ppc, ivarjefall till det blir rev B.

Håller med ztaafen. Om man behöver en dator nu, så finns det ingen anledning att vänta, inte ens om iBookens ersättare skulle dyka upp om en månad. Detta förutsatt att man vet att iBookens prestanda räcker till det man vill göra naturligtvis. Och beroende på vad man ska köra för program på den, så kanske prestandan för tillfället är bättre än på kommande ersättare - om det är PPC-program man ska köra alltså.

Är nog bara rätt att köpa nu och det är nog ganska normalt att man änndå byter efter 2-3 år och då kommer intelmacarna nog ha blivit av med eventuella barnsjukdomar... fast å andra sidan så körde ju Apple under 5 år paralellt med pc-platform så det blir nog ganska få brister mellan hårdvara och mjukvara.

  • Oregistrerad
  • 2006-01-16 19:19

Jo. Jag kommer behålla den tills det finns en Intel-variant att köpa och få levererad helt enkelt. Mac-suget är för hårt för att vänta ihjäl sig. Längtar efter den nu, den kommer bli rätt hyvens perfa för mina behov faktiskt.

  • Oregistrerad
  • 2006-01-16 23:55

Så med största sannolikhet kommer vi få se en ny iBook mellan februari-april

  • Oregistrerad
  • 2006-01-18 19:42

Med största sannolikhet ser jag en sprillans ny iBook i skrivande stund. Den kom idag!

Fyra dagars leveranstid.. inte illa!

  • Oregistrerad
  • 2006-01-19 00:42

Äej, det är helt underbart bra. Skitkul med en Mac igen...

  • Oregistrerad
  • 2006-01-19 01:17

Nyss körde jag in Google Earth. Då drog fläkten igång för första gången. Låter i sanning som en liten elmotor, inte så snyggt fläktigt utan lite "RRRRR...". Kära Barnombudsmannen, ska det låta så? Godnatt & mvh PF.

Ursprungligen av PF:

Nyss körde jag in Google Earth. Då drog fläkten igång för första gången. Låter i sanning som en liten elmotor, inte så snyggt fläktigt utan lite "RRRRR...". Kära Barnombudsmannen, ska det låta så? Godnatt & mvh PF.

Kan hjälpa: http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=300341

  • Oregistrerad
  • 2006-01-19 10:33

?! Nej... det där är för PMG5...

  • Medlem
  • International user
  • 2006-01-19 14:32

Hur funkar reason då?

Jag blev plågad med "your cpu is too slow to play this song" hela tiden på min ibook, oavsett vilken latency jag satte ljudkortet på...

  • Oregistrerad
  • 2006-01-19 18:50

Det har aldrig varit något problem för mig. Har gjort musik på iBook G3/500 och Reason t om, funkade fint, gjorde en hel albumproduktion så. Dock utan att få det utgivet men det är inte datorns fel... Möjligen min egen rätt kassa marknadsför-mig-själv-funktion.

1
Bevaka tråden