Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Studio 8 Universal?

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!
Har nyligen beställt min första egna mac, MacBook Pro!

Vet ni om Studio 8 kommer att släppas universal inom kort?

Vart kan man kolla upp stora releaser för intel processorerna? Om jag har förstått det rätt så släpper Apple sina Pro apps. i mars (förutom shake?).

Creative Suite verkar det finnas olika uppgifter om, det kommer inte ngt före CS3/det kommer i sommar osv.

Tacksam för svar!

Du kan utgå från att Studio 8 inte kommer som universal

ok, why?

Varför får man inte gratis grejer från vinstdrivande företag?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-01-18 17:44

För att de är ointresserade av goodwill för existerande kunder?

Om jag köper nya program som kräver nya maskiner - tror du då att Apple kommer att ge mig en ny dator gratis?

Så varför skulle Adobe ge bort nya program för att någon köpt en ny dator?

Primärt har orsaken såklart inte med principer att göra, utan att det är jäkligt kostsamt att porta över saker till Mactel om programmen från början inte är skrivna i Xcode. Därför lägger såklart företagen den kruten på att porta de nya version som de redan börjat utveckla.

jag har inte tänkt mig en gratis uppdatering...

utan mer så som apple kommer göra med sina universal binaries i mars.

Apple uppdaterar ju programmen för att sälja sina nya modeller. Om de inte kan sälja ens sina egna program till sina egna datorer - vem skulle då köpa deras datorer?

Intressant är ju att inte ens Apple lyckats få fram universal binaries i tid till lanseringen av Intel-macar, trots att de av förklarliga skäl haft mycket längre tid på sig än alla andra - det om något visar väl att det inte är fullt så lätt att porta till Intel som folk tycks tro.

  • Medlem
  • Linköping
  • 2006-01-19 00:01
Ursprungligen av Richard Rönnbäck:

Intressant är ju att inte ens Apple lyckats få fram universal binaries i tid till lanseringen av Intel-macar, trots att de av förklarliga skäl haft mycket längre tid på sig än alla andra - det om något visar väl att det inte är fullt så lätt att porta till Intel som folk tycks tro.

[FONT="Georgia"]Man kan ju argumentera för möjligheten att de väljer att släppa pro-macar i mars, och därför väljer att vänta med sina pro-applikationer tills dess? De flesta som kör iMac är ju inte riktigt målgruppen för de programmen ändå, så det kan ju vara en vits i att leta buggar och optimera för SSE3 tills dess istället, för att undvika usla prestandajämförelser av det slag som redan förekommit?[/FONT]

Ursprungligen av delaque:

[FONT="Georgia"]Man kan ju argumentera för möjligheten att de väljer att släppa pro-macar i mars, och därför väljer att vänta med sina pro-applikationer tills dess? De flesta som kör iMac är ju inte riktigt målgruppen för de programmen ändå, så det kan ju vara en vits i att leta buggar och optimera för SSE3 tills dess istället, för att undvika usla prestandajämförelser av det slag som redan förekommit?[/FONT]

Du menar alltså att programmen inte är färdiga nog för att släppas - det var ju det jag sa...

  • Medlem
  • Linköping
  • 2006-01-19 13:28
Ursprungligen av Richard Rönnbäck:

Du menar alltså att programmen inte är färdiga nog för att släppas - det var ju det jag sa...

[FONT="Georgia"]Nja, jag menar att det är fullt möjligt att de skulle vara tillräckligt redo för att släppas, men att man ur marknadsföringstekniska snarare än programmeringstekniska skäl väljer att vänta. Att man sedan dessutom väljer att utnyttja tiden däremellan för att göra programmeringstekniska saker är ju en annan sak.[/FONT]

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-01-18 22:33

Hehe, du menar inte så lätt som Apple säger?

Kruxet är att de flesta stora företagen inte använder Xcode och därför går det inte att porta de till universal binarys över en natt.

Så du menar att Apple medvetet håller tillbaka program som skulle öka försäljningen av deras datorer?

Om du ursäktar mig så tycker jag inte det låter särskilt troligt...

  • Medlem
  • Linköping
  • 2006-01-19 20:43
Ursprungligen av Richard Rönnbäck:

Så du menar att Apple medvetet håller tillbaka program som skulle öka försäljningen av deras datorer?

Om du ursäktar mig så tycker jag inte det låter särskilt troligt...

[FONT="Georgia"]Varför skulle universal-versioner av deras Pro-applikationer öka försäljningen av deras datorer idag? Jag skulle tro att merparten av de som kör dem kör på PowerMac G5 Quads idag, så för att motivera dem att köpa en ny dator, så behöver de ju släppa en efterföljare till densamma också. Klart att vissa kör på MacBooken, eller till och med iMacen, men det är ju inte där som fokus ligger. Dessutom vill de väl inte att man ska köpa sig en iMac för att man vill köra pro-applikationer på sin nya coola intel-baserade Mac, utan att man ska köpa en PowerMac med en 30" skärm för att köra dem på?

Om man släpper applikationerna för intel idag, så lär ju inte mängden människor som väntar på PowerMacarna i Intel-version för just att köra dem idag öka i förhållande till de som nöjer sig med en iMac för samma ändamål?

Jag tror att de säljer mer Macar genom att släppa en ny, ruskigt snabb PowerMac och nya ruskigt snabba pro-applikationer som går ruskigt snabbt på de nya PowerMacarna.

Det de har gjort är ju att släppa iLife, vilket är de applikationer som iMacfolket vill ha, trots enligt de jag känner som provat, en ganska skakig iWeb-applikation till exempel. Varför? För att de säljer mer Macar genom att lansera nya coola apps man bara måste ha samtidigt som man släpper datorerna som man ska köra dem på.[/FONT]

kommer adobe kalla det universal studio nu höhö :rolleyes:

1
Bevaka tråden