Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Planerar att köpa en iSight

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Hässleholm
  • 2005-12-28 23:24

PLanerar att köpa en isight för att hålla kontakten med främst flickvän och även andra vänner med tanke på att jag bor i england och mina vänner i sverige alternativt usa. Så är inne på att köpa en isight.

Nu undrar jag hur detta kommer gå. mina vänner i usa kör mac så det e oki med t.ex ichat men hemma i sverige använder de sig av pc. men har tittat runt å det verkar finnas en hel del hyffsade lösningar för det.. t.ex ineen..

Någon som nu använder sig av något liknande och kan berätta hur det går. fungerar det tillräckligt bra mellan just mac å pc med olika programvara..

Sen vet jag att bandbredden vi generellt sitter på är 0.5-1mbit å undrar om dett kommer vara okej för att se hyfsat laggfri bild?

en annan sak, funkar ett av de tre stöden som kommer med isighten direkt till den senaste ibooken?

tack för alla svar

  • Oregistrerad
  • 2006-01-18 10:14

Sitter i samma sits, dock i Sydney - med samma uppkoppling - vad tror ni om laggfri bild och det?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-01-18 10:24

Det skall funka med AIM på PC till iChat på Mac. Kan dock vara lite trubbel och få igång, speciellt när man har brandväggar emellan. Har du 0.5Mbit i båda riktningarna så kommer bilden klara sig fint.

  • Oregistrerad
  • 2006-01-18 10:29

Min erfarenhet är att det fungerar extremt dåligt med videokonferens mellan Mac och PC.
MSN fungerar inte för klienten till Mac saknar videostöd. Att få en MSN-användare att skaffa AIM är nästan lika hopplöst.

Före tiger fungerade det bra att köra iChat mot AIM på en pc, men nu vill det sig inte längre. Anledningen vet jag inte riktigt men jag tror att det har något med brandväggar och sådant att göra.

Det som jag fått att fungera bäst är ett program som heter iVisit.

  • Medlem
  • Sjöbo
  • 2006-01-18 12:00

aMSN sägs vara lösningen. PC-användaren använder sitt msn som vanligt. Har dock själv ej provat...

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2006-01-18 12:21

Ineen funkar för mig och PC-vänner.

www.ineen.com

Senast redigerat 2006-01-18 14:35
  • Medlem
  • Lund
  • 2006-01-18 14:16

Mac-Mac fungerar över förväntan för oss sverige-portugal ingea eftersläppningar och funkar mycket bra och man känner verkligen att man kan använda det för att komunicera med varandra det är mycket bättre än tex MSN (pc)- MSN (pc). Tyvärr så finns det inga bra lösningar för PC-Mac. har provat aMSN men så har vi bara sett PC användaren i Mac han har dock inte kunna se oss. Vet inte om man med olika inställningar kan lösa det. annars har jag bara dåliga efarenheter. jag har bett de byta till MAC

Edit: har senaste ibooken

1
Bevaka tråden