Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ny version innan CS3?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2006-01-18 10:14

Vad tror ni? Om cs3 ( photoshop) är så långt borta som ett år som vissa säger....

Tror ni att det kommer komma snabbare versioner av 15" MacBooken innan det släpps...

Har väntat med att köpa dator för jag vill ha en bärbar som man kan jobba Photoshop med men det känns ju som att det är ingen idé att köpa en Intel mac innan CS3 kommer eller hur?

Eller är det någon som vet om CS2 kommer i optimerad version för Intel Macarna?

  • Medlem
  • 2006-01-18 10:36

Den borde göra det, det är ett stort företag och det skall ju inte vara så svårt att översätta programmen enl. keynoten då använvandet av Intel annonserades.

Frågan har besvarats av Adobe flera gånger: Det kommer INTE att komma någon Intel-optimerad version av CS2.

När det gäller tidpunkten för CS3 så är datum som Adobe aldrig kommenterar, men det är väl känt att den genomsnittliga tiden mellan versioner är 18 månader, vilket skulle innebära att det blir i slutet av denna höst/början av nästa år, men det är inga garantier det kan ta längre tid.

Att det skulle vara så lätt att porta program stämmer bara om programmet är gjort i Xcode, inte innehåller Altivec-rutiner etc, och det stämmer inte när det gäller Photoshop. Det är gjort i andra utvecklingsmiljöer, vilket innebär att det är ett enormt jobb att flytta över det.

Med andra ord: den som vill ha maximal hastighet på bärbart ska just nu köpa Windows, hur trist man än kan tycka det verkar.

Ursprungligen av Richard Rönnbäck:

Med andra ord: den som vill ha maximal hastighet på bärbart ska just nu köpa Windows, hur trist man än kan tycka det verkar.

Annars är ju PowerBook G4 inte helt fel med lite minne i sig.

Ursprungligen av Björn Leander:

Annars är ju PowerBook G4 inte helt fel med lite minne i sig.

Enligt den här tråden verkar de gå lika bra eller bättre med Rosetta + en ny dator: http://www.99mac.se/forum/showthread.php?t=91989&highlight=photoshop+intel

  • Medlem
  • 2006-01-18 13:17

Trist, får väl nöja mig med iPhoto (och Aperture i mars) så länge då. 98% av funktionerna bortfaller, men men. Det är värt det Kan ju alltid köra segphotoshop när man behöver...

Ursprungligen av Nogon:

Trist, får väl nöja mig med iPhoto (och Aperture i mars) så länge då. 98% av funktionerna bortfaller, men men. Det är värt det Kan ju alltid köra segphotoshop när man behöver...

När kommer Adobe Lightroom då? Det borde väl komma som Universal direkt eller?

Lightroom kommer nog säkert som universal direkt men när det blir är inte tillkännagivet, såvitt jag vet. Några månader till kan man väl utgå att det dröjer iaf

  • Oregistrerad
  • 2006-01-19 10:49

Okej...man kommer alltså få vänta tills Cs3.
Men TROR ni att det då kommer ha gjorts stora uppdateringar av 15" så som 64-bits stöd osv eller bara någon liten speed-bump tills Cs3 kommer?

Är sjukt sugen på en Macbook men eftersom prio ett för mig är Photoshop så är det väll antagligen bäst att vänta med att köpa....

  • Medlem
  • Järfälla
  • 2006-01-19 14:05

Merom - intels "64-bits Yonah" kommer troligen till hösten. Det vore dumt av Apple att inte uppdatera macbook pro med den trots den kortare batteritiden en 64bits-CPU ger...

1
Bevaka tråden