Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Virus eller spöken?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har ett skumt problem med min K608i. I bland när jag slår på den så skickar den automatiskt iväg 4-5 tomma SMS till personen som står först i min telefonbok! Sjukt konstigt, vet någon vad detta kan bero på? Virus eller spöken?

  • Medlem
  • 2006-01-17 22:03

Ingen aning, men det första jag skulle göra är att se till att den första posten i telefonboken inte har ett giltigt nummer.

Du menar för att inte sms:en skall komma fram?

  • Medlem
  • 2006-01-17 22:10

Ja. Även om de är tomma, och kanske inte så dyra, är det ju störande för den som tar emot dem.

Mottagaren är medveten om problemet. Själv vet jag inte hur jag ska lösa problemet. Känns som rätt hopplöst.

  • Oregistrerad
  • 2006-01-18 08:35

Skicka tillbaka telefonen därifrån du fick den och kräv en ny, eller uppdatering av programvaran ... jag har också en k608i, tog en vecka innan laddaren började glappa... hoppas inte telefonen skickar iväg sms av sig själv bara...

Funderar allvarligt på at tbyta telen till en z800i istållet vad tycker ni?

Prata med dem du köpte den av!
Uppdatera den eller byt telefon.

Vilken tur att jag inte står först i din telefonbok.

Mattias: Jag ska placera dig överst nu!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-01-18 20:34

Testa att från startläget trycka 8 ggr på "joystick-knappen". På en k750 blir resultatet att du skickar ett tomt sms till den första i adressboken. Så det måste vara något hårdvarufel i knappen så att den "fastnar" i nertryckt läge, eller troligare mjukvarufel om det bara sker vid uppstart.

På min gamla nokia 6310 som inte hade automatiskt knapplås hände detta ofta när telefonen låg i fickan och vänstra program-knappen trycktes in. Med skillnaden att den förste i adressboken fick en kopia på texten i det senaste sms:et jag tidigare skrivit. Till slut klagade min kompis Anders på att han tyckte att jag hade himla knepig humor. En del sms han fick var riktigt pinsamma - för mig Jag la in ett namn Aa med mitt eget nummer som lösning.

1
Bevaka tråden