Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Värde på PB G4 1.25GHz

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-01-17 16:43

Är mycket sugen på att skaffa en Intel iMac så jag överväger att sälja min PowerBook. Vad skulle man kunna få för en PowerBook G4 15" 1.25GHz inköpt i nov 2003.

Bättre spec. finns här:
http://www.everymac.com/systems/apple/powerbook_g4/stats/powerbook_g4_1.25_15.html

Den sidan anger nuvarande pris till ca $1200, ung. 10.000kr. Får man så mycket för den?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-01-17 17:25
Ursprungligen av flojon:

Är mycket sugen på att skaffa en Intel iMac så jag överväger att sälja min PowerBook. Vad skulle man kunna få för en PowerBook G4 15" 1.25GHz inköpt i nov 2003.

Bättre spec. finns här:
[ur

Den sidan anger nuvarande pris till ca $1200, ung. 10.000kr. Får man så mycket för den?

Får du kanske om du inväntar rätt köpare och har tid att vänta. Men nu när nya intel Macbookarna har anlänt sätter det press på begagnat.

Din burk är ändå upp till 2 år gammal.

Men avgörande för prisnivån är också om du har inbyggt bluetooth och airport extreme standard samt utbyggt ram-minne och stor hårddisk.

Samt det viktigaste inbyggd superdrive - DVD-brännare eller inte...

Så 8000 kr utan DVD-brännare. är nog rimigt om batteriet och skicket är okey..

9000 kr om intern DVD brännare finns standard och minnet är utbyggt kanske till 1 Gb samt att batteriet och skicket är okey.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-01-17 17:41

Den har inbyggt allt... Dvs. Bluetooth, Airport Extrem och Superdrive. Dock har den standard minne 512Mb och standard hd. 80Gb. Har inte hittat en enda repa på den... Batteriet håller mer än 2tim med Airport igång. Så jag antar ca 9000 kr då. Inte dåligt för en 2 år gammal dator!

  • Oregistrerad
  • 2006-01-17 18:59

jag tror du får mer för den...

  • Medlem
  • Umeå
  • 2006-01-19 15:20

Hur mycket du får för den beror helt på vem du säljer den till. Kränger du datorn på blocket till en medelsvensson kan du nog få en slant. Säljer du den till någon som är mer insatt i datorer så bör du inte förvänta dig några större summor.

Jag skulle inte gett mer än 7000 för en två år begagnad dator byggd på en teknik som håller på att fasas ut från marknaden.

8 lök?!

Mac´arnas andrahands värde är ju helt åt helvete men folk betalar tydligen.
Själv anser jag att 5.000:- , maximalt 5.500:- , är ett verklighetsrelaterat pris på maskinen men jag skulle inte bli ett uns förvånad om du får en eller två tusenlappar till.

8000!

8000!

  • Oregistrerad
  • 2006-01-23 09:27

Macs andrahandsvärde är sjukt. Sålde min pb15" sista versionen med 1 gb ram för 18 000 kr igår. Pengar som ska spenderas på min förhandsbokad MacBook Pro.

1
Bevaka tråden