Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

MacWorld Tokyo nyheter: 10 gig iPod, 23 tums skärm, Bluetooth

Tråden skapades och har fått 32 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Detta är vad som presenterades nu inatt av Jobs:

* Ny iPod med 10 GB och fler funktioner för saftiga 499 dollar
En ny iPod med en hårddisk på 10 gigabyte och nya funktioner som stöd för Vcard (adressuppgifter). Pris: 499 dollar. Man kan få personligt graverade baksidor för 49 dollar extra. Den gamla modellen finns kvar för 399 dollar.

* Ny högupplöst Cinema Display på hela 23 tum
En ny Cinema Display på 23 tum med en upplösning på 1920 x 1200 pixlar. Pris: 3499 dollar.

* Bluetooth-stöd
Programvara i betaversion som ska finnas att laddas ner idag. USB-kontakt för Bluetooth för 49 dollar från Apple Store.

Plus en massa annat, t.ex. var FileMaker för iMode imponerade. Läs mer här t.ex.:
http://maccentral.macworld.com/news/0203/20.keynote.php

Annars så är Apple Store uppdaterad nu.

Jo, just det, en sak till... iMacarna har blivit dyrare! Pga av stigande priser på skärm och minne så är de prishöjda med minst 100 dollar.

[ 21 Mars 2002: Meddelandet ändrat av: Martin Björnström ]

Såhär ser bluetooth-pluggen ut:

Det är en D-Link DWB-120M USB Bluetooth Adapter. 49 dollar alltså.

Svenska priser från Apple Store:

iMac: 15.996 kr, 17.596 kr och 20.796 kr. Plus moms.

iPod 10 gig: 5.436 kr plus moms.

Cinema HD Display: 38.495 kr plus moms.

USB Bluetooth Adapter: 530 kr plus moms.

Tack för tipset - flyttar detta till förstanyhet!

Nya iPoden är jävligt kraftig oxo.

Saxat från http://www.apple.com/se/ipod/:

"En kraftig förstärkare (60 megawatt) ger dig ljud av CD-kvalitet med stort omfång."

Ska vara milliwatt

Jag överväger allvarligt att köpa den nya iPod:en. Kan nån förklara varför jag inte ska göra det ?

  • Medlem
  • 2002-03-21 13:08
Citat:

Skapades ursprungligen av: Joacim Melin:
Jag överväger allvarligt att köpa den nya iPod:en. Kan nån förklara varför jag inte ska göra det ?

Svältande barn kanske behöver dina pengar bättre..

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-03-21 13:45

någon som vill köpa min 5gb ipod?

/glemme - vill ha den nya

Efter många frågor om att få köpa iPoden så kan jag klargöra att detta mest var ett skämt. Lite ironi. Jag återkommer på köp och sälj forumet om jag skulle vara sugen på att sälja den. Troligtvis blir det min framtida flickvän som kommer få en liten leksak..

[ 24 Mars 2002: Meddelandet ändrat av: glemme ]

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-03-21 13:49

Jag vågar klämma ur mig - " vad var det jag sa´ " !
NU skall jag äntligen köpa en iPod!

  • Oregistrerad
  • 2002-03-21 16:05

Hmm det blir nog många missnöjda kunder nu... precis när iPoden levererats till alla som beställt kommer en ny modell. Inte bra...

De som beställde fick sin iPod redan i höstas faktiskt. Att det kommer en större hårddisk ett halvår senare är väl knappast något konstigt? Så fungerar ju det mesta i datavärlden. Om dom *inte* uppdarerat iPoden hade det varit konstigare...

  • Oregistrerad
  • 2002-03-21 16:49

[QUOTE]Skapades ursprungligen av: Adrian B:

* Ny högupplöst Cinema Display på hela 23 tum
En ny Cinema Display på 23 tum med en upplösning på 1920 x 1200 pixlar. Pris: 3499 dollar.

Kanske man har råd med 22 tumaren ?

* Bluetooth-stöd
Programvara i betaversion som ska finnas att laddas ner idag. USB-kontakt för Bluetooth för 49 dollar från Apple Store.

Det var på tiden!

  • Oregistrerad
  • 2002-03-21 17:06

Adrian: Om du tror att alla fick sina iPods i höstas är du ute och cyklar...

Citat:

Skapades ursprungligen av: Joacim Melin:
Jag överväger allvarligt att köpa den nya iPod:en. Kan nån förklara varför jag inte ska göra det ?

Fråga Glemme och Rah.

Kanske inte alla fick den i höstas, men jag minns när folk här började få den och jag såg den live strax efter nyår och då hörde jag inget om leveransproblem eller nåt sånt.

Dom första fick sina strax före jul (i Sverige)...

Alla nya produkter finns med på ny-uppdaterade MacBarometern! Titta in idag!!

http://www.macbarometern.com/

Tycker att Apple borde ha passat på att höja klockfrekvensen på PowerBookarna också, skulle vara trevligt med tanke på hur out of date de är nu.

Jo, det är nog fler som tycker. Fast Apple hade ju uttryckligen sagt att dom inte skulle visa några nya datorer och hittills har dom hållet sådan löften faktiskt. Så att dom inte visade upp sånt nu var rätt väntat. Men det borde nog komma före MWNY i slutet av sommaren tycker man.

Citat:

Skapades ursprungligen av: Adrian B:
Jo, det är nog fler som tycker. Fast Apple hade ju uttryckligen sagt att dom inte skulle visa några nya datorer och hittills har dom hållet sådan löften faktiskt. Så att dom inte visade upp sånt nu var rätt väntat. Men det borde nog komma före MWNY i slutet av sommaren tycker man.

Om det inte vore för att den nya iMacen så skulle det nog inte vara lika bråttom med att uppdatera PowerBook serien. Men nu kan du få en snabbare iMac med Superdrive och annat godis för hälften av vad en PowerBook 667 kostar.

Sure, den är inte bärbar men endå..

Citat:

Kanske inte alla fick den i höstas, men jag minns när folk här började få den och jag såg den live strax efter nyår och då hörde jag inget om leveransproblem eller nåt sånt.

Jag beställde min iPod i mitten av november och fick den levererad sista februari...säger det något?

Citat:

Skapades ursprungligen av: Jonas Olsson:
Jag beställde min iPod i mitten av november och fick den levererad sista februari...säger det något?

Taskig leverantör? Nämen ok, jag erkänner att jag inte hade så stor koll på att det varit sån väntat fortfarande. Men min poäng tidigare var att det är rätt vanligt inom denna bransch att kapaciteten ökar med tiden och när Thoshiba släppt större diskar så var det ytterst väntat av alla att Apple skulle använda dessa. Och att folk skulle bli missnöjda om dom inte gjorde det.

Citat:

Troligtvis blir det min framtida flickvän som kommer få en liten leksak..

Snygg planering hehe..

  • Oregistrerad
  • 2002-03-26 15:14

AdrianB: Det var min iPod du såg strax efter nyår
Visst, jag fick en i tid (julklapp av företaget där jag jobbar som är ett Apple Center) men det var många av mitt företags kunder som fick vänta välidgt länge.

  • Oregistrerad
  • 2002-03-26 15:16

... Och det jag menar är inte att man ska låta bli att köpa dator-relaterade ting för att de snart blir ersatta av nyare teknologi. Det jag menar är att det blir pinsamt när man beställer en vara och sedan inte får den levererad förrän dagarna innan en nyare produkt kommer. Det är just väntetiden som är det centrala

Ok, jag ger mig då... Det är förstås surt när sånt händer.

Kommer ihåg när Iomega lanserade Zip Drive och jag beställde min direkt, i september och fick den i mars, eller nåt liknande. Dom hade grymma leveransproblem i hela världen och prioriterade USA så vi fick vänta länge här i Sverige. Det var en jobbig väntan.

  • Medlem
  • 2002-03-26 15:33

Vi som satsade på EZdrive istället för ZipDrive ska inte säga något...

Av rubriken på denna tråd kunde man ju hoppas på en 10 gigs iPod med 23 tums skärm och Bluetooth, men så var det ju inte.

Vi som satsade på EZdrive istället för ZipDrive ska inte säga något...

He he, den hade jag helt glömt bort! Men nu kommer jag ihåg den, jag vet att jag funderade väldigt mycket på den också. Kom den strax före zipdriven?

Av rubriken på denna tråd kunde man ju hoppas på en 10 gigs iPod med 23 tums skärm och Bluetooth, men så var det ju inte.

Ha ha LOL En riktig "killer product"! Om än lite svår att få ner i fickan bara...

[ 26 Mars 2002: Meddelandet ändrat av: Adrian B ]

Citat:

Skapades ursprungligen av: Adrian B:
Av rubriken på denna tråd kunde man ju hoppas på en 10 gigs iPod med 23 tums skärm och Bluetooth, men så var det ju inte.

Ha ha LOL En riktig "killer product"! Om än lite svår att få ner i fickan bara...
B]

Inte alls, den är ju uppblåsbar!

  • Medlem
  • 2002-03-27 10:23

Såklart den är uppblåsbar. Eller hologrammig. Eller hopskrynkbar.

EZdrive 135 var på alla sätt bättre än Zip. Den rymde mer och var hållbarare (?). Dessutom gick den att boota ifrån. Tyvärr var den fulare.

Jag har några ifall någon är intresserad

Bevaka tråden