Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Finns det NÅGON bra adsl-leverantör?

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Sjöbo
  • 2006-01-16 13:19

Nu har jag Bredbandsbolaget. Det har varit stabil uppkoppling, men de är urusla på kundvård/support/service (orkar inte redogöra mina duster med dem här), så jag är intresserad av att byta leverantör. Men det finns ta mig f-n inte någon vettig att välja. Kan t.ex. tänka mig Tele2, men de kan bara ge mig 0.5 mbit av någon anledning. Bredbandsbolaget kan ge mig 8 mbit. Är det inte samma ledningar/station som används?

Kan ni rekommendera en mac-vänlig och BRA adsl-leverantör?

För att kunna svara så behöver vi veta var du bor, jag är nöjd med det jag får av Borås Energi, dvs. Bornet men där bor du knappast. Deras kunskaper om mac är som på alla andra ställen högst begränsad. I mitt fall så får jag först starta datorn och sedan modemet som tar ca: 30 sekunder innan det får kontakt med stationen, surt ja.

  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2006-01-16 15:18

Jag använder Nocom (tidigare Arete), och är helnöjd!!
Företaget värnade om oss som bor utanför tätort, och som var helt ointressanta för Telia, Tele2, BBB mfl..... Man gick aktivt ut och sökte minst 30 intresserade till varje telefonstation inom vårt område söder om GBG. Med 30 abonnenter tvingades Telia bygga om stationerna.....Hahahaha!!

Jag har Glocalnet 8 mbit och det har fungerat perfekt hittills.

  • Oregistrerad
  • 2006-01-16 15:55

Vi har Glocalnet här, och jag tycker mest att de är ett skämt. En gång när jag ringde till dem fick jag höra att Mac OS X 10.4 var ett annat namn för Windooze XP, så jag fick XP support (tur att man har pluggat nätverskteknik och kunde lyfta ur de viktiga delarna ur samtalet). Jag fick ringa dem senast idag då internet försvann i förmiddags. De säger att jag har en 24mb lina, men med TP-Tester 3.0.3 ( ? ) får jag inte upp högre TCP och UDP än 4-6mb... högst intressant.

Kört telia många år - lite dyrare, mycket driftssäkert.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-01-16 18:19

Morsan har kört Telia i många år och haft en rad olika problem (driftstörningar och driftbortfall)

Själv har jag levt med BBB (ej adsl) i tre år och det har funkat klockrent bortsätt från att de vid ett tillfälle "råkade stänga av min port".

  • Medlem
  • International user
  • 2006-01-16 18:28

Jag har kör Spray ADSL-8MB. Efter lite inkörningsproblem i början har det nu funkat kanon. Men däremot SUGER deras mail. Den är helt enkelt skit!
F. o. m. 1 feb. blir det Telia.

Yes!!

  • Medlem
  • 2006-01-16 20:38

Kör BBB idag och har inga problem med supporten. Vet man vad som är problem (läs - inte datorn) så går det fort att få dem att starta om i telestationen. Har nog varit i kontakt med de flesta leverantörer i Stockholm, och jag skulle välja allt utom Telia och Spray.

Konstigt att det kan vara lika svårt att få bredband i rikets största stad som i norrlands inland...

Däremot skulle jag vilja veta vilja leverantörer på företagssidan som kan vara intressanta, fast lina å så.

Jag kommer från onsdag morgon klockan 05:00 att både använda internet och telefoni genom Bredbandsbolaget. Det blir dock ADSL då de inte har fiber här. Även om jag hört en del dåligt om Bredbandsbolaget så är det antagligen bättre än K-Net Norr som varken har en bra tjänst, eller bra kundkontakt. K-Net kör dock genom kabel-TV-nätet så en viss omställning blir det.

Mitt Glocalnet 8 MB har fungerat jättebra i ett år nu. Supporten är ett skämt, men det delar Glocalnet med de andra bredbandsleverantörerna.

  • Medlem
  • Neverland
  • 2006-01-16 22:54

Jag bor på landet. Telia var de enda som kunde leverera adsl.
Uppkopplingen har sällan eller aldrig strulat.

  • Medlem
  • TÄBY
  • 2006-01-17 18:14

Det är inte så ovanligt att operatörerna hyr in sig i telias utrustning på telestationerna så igentligen ska det vara lika mycke strul oberoende på leverantör. Men sen kan deras administration klanta till saker osv som gör att det skiljer. BBB kör väl en blandning av eget och andras utrustning.

Nej bäst och billigast är fiber och gruppanslutning till hela huset, om man nu bor i bostadsrätt

1
Bevaka tråden