Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Prickar på iBook-skärm som blir oläslig

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Fick följande beskrivning av problem som uppstår på min kompis iBook G4 1.42 Ghz, 512 MB

"Vet inte riktigt hur jag ska beskriva det...det blir liksom prickar på skärmen som blir fler och fler och till slut ser man nästan inget på skärmen...hjälper inte om man stänger av datorn och sedan startar den på nytt utan måste vänta några timmar innan den är som vanligt; har hänt både när jag har haft igång den länge och kortare tid och med strömkabeln i och utan..."

Finns det någon som upplevt liknande och i så fall hur det ska åtgärdas.

Kanske ska tillägga att Apple support sa att de inte kan göra något eftersom hon inte köpt någon fösäkring till. De sa att de inte kunde prata med henne överhuvudtaget om hon inte tecknat en försäkring - annars fick hon själv felsöka på deras hemsida... Gäller inte fabriksgarantin?? Hon köpte ju datorn från Apple store i somras. Jag blev riktigt förbannad när jag hörde det.

  • Medlem
  • Lund
  • 2006-01-12 16:02

Du har garanti i ett år som ska täcka såna problem.

Ursprungligen av what:

Du har garanti i ett år som ska täcka såna problem.

Två år till och med, enligt lag nuförtiden.

  • Medlem
  • Umeå
  • 2006-01-16 15:03
Ursprungligen av ptolemy:

Två år till och med, enligt lag nuförtiden.

Tveksamt om du har rätt där.
Enligt Svensk lag har privatkonsumenter två års reklamationsrätt enligt konsumentköplagen. Reklamationsrätt och garanti är dock inte samma sak.

  • Medlem
  • Umeå
  • 2006-01-12 16:42

Kontakta närmaste auktoriserade Apple Service Provider.
De kan (läs: ska) hjälpa dig.

Ursprungligen av Bodhisattva:

Kanske ska tillägga att Apple support sa att de inte kan göra något eftersom hon inte köpt någon fösäkring till. De sa att de inte kunde prata med henne överhuvudtaget om hon inte tecknat en försäkring - annars fick hon själv felsöka på deras hemsida... Gäller inte fabriksgarantin?? Hon köpte ju datorn från Apple store i somras. Jag blev riktigt förbannad när jag hörde det.

Man har bara tre månaders telefonsupport. Vill man prata med Apple efter den tiden måste man ha AppleCare eller gå med på att betala X kronor för samtalet om felet visar sig vara idiotrelaterat (dvs mjukvarurelaterat.) Slutar samtalet (ärendet) med att hårdvarufel konstateras och datorn ska lagas enligt garantin behöver man inte betala något.

Inte särskilt kundvänligt.

Vilka girigbukar!:(

1
Bevaka tråden