Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

99mac.com flyttar!

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Vi kommer att flytta domänen 99mac.com två gånger under dom närmaste tre veckorna när vi byter serverhotell och serverplattform.

Denna helg flyttar 99mac.com ifrån Elektropost i Kista där vi funnits sedan starten. En ny och snabbare server står och väntar i Sickla hos vår nya sponsor (mer info kommer). Själva flytten kommer inte att märkas mer än att vi stänger 99mac i en timme nattetid.

Under Juli månad väntar nästa flytt, då byter vi till sist serverplattform till MacOS X Server! Vi har en server som står färdig för att sättas i drift, nu återstår bara konfigureringen.

Jaaaa!
Äntligen.

Visst ska detta mac forum snurra på en mac Server.
Konstigt vore det annars.

Gott, Martin!

ps. lite nyfis bara... vad är det för X Server? ds.

[ 28 Juni 2002, 07:45: Meddelandet ändrat av: Mattias Hedman ]

G4/450MP, 768MB RAM, 7.200rpm HD. Hoppas att det räcker!

Det torde det göra.
Vi får se.

Borde finnas en och annan här på forumet som vill vara med och tok optimera maskinen så den är grym för forumet.

Jag ställer upp i alla fall.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-06-28 15:21
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Mattias Hedman:
Borde finnas en och annan här på forumet som vill vara med och tok optimera maskinen så den är grym för forumet.

Ge alla medlemmar varsitt admin-konto, vetja! The more the merrier, eller ju fler kockar desto snabbare server, eller hur var det nu?

Ge för i h-e inte mig några befogenheter!!

Anders

*LOL!*

Gambit

%&"€%&"€%!€#"&"€/&(#"€%#€ *censur*

(Martin installerar UBB på MacOS X Server)

Macbarometern.com är flyttat till den nya servern som tyvärr inte rullar just nu. Vi är uppe igen om tre timmar.

Titta på fotbollen undertiden

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-07-01 19:24

Enligt Netcraft.com snurrar 99mac.com fortfarande på Win2K. När sker flytten?

1. Flytten ifrån Elektropost till immitt.com har tagit lite längre tid än väntat pga DNS strul med NIC-SE (lång historia). Alla domäner förutom 99mac.com och 402m.com rullar sedan en vecka på immitt. Jag räknar med att flytta 99mac i helgen.

2. Att få UBB forumet att rulla på MacOS X Server har tagit MYCKET längre tid än jag hoppats på. Jag har lovat övriga Guru:s att inte ge upp trots 14 timmars installation & konfigurering så det blir väl ett nytt försök nästa vecka.

NIC-SE strular väl alltid ? Har man den stora olyckan att en DNS-server kraschar eller på annat sätt försvinner från nätet och dessutom inte går att nå utan att åka tåg fyra timmar så är det ett rejält jobb att få NIC-SE att förstå att jag har nya adresser till mina DNS:er och inte kan komma åt de gamla och stryka alla uppgifter om mina domäner där eftersom de inte finns. Bättre blir det ju inte av att jag som ägare av domänen inte har rätt att ändra uppgifterna utan den som äger IP-serien måste göra det.

Tacka vet jag register.com.

1
Bevaka tråden