Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Powerbook G4 667 försvinner?

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Enl Macpressen så kommer Powerbook G4 667 att ugå ur Apple sortiment. Detta brukar vara ett dundersäkert tecken på att något nytt är på g. Men Apple har ju sagt att inget ska släppas på Tokyo som börjar i morgon.

Den som lever får se.

Dom kanske lanserar en uppdaterad version lika anonymt som dom gjorde med dual 1GHz modellerna..

Jag tycker man kan tolka Apples uttalande om att inte släppa någon ny hårdvara i morgon på olika sätt.

Nej, någon NY hårdvara lär inte komma, men kallas det verkligen för nytt om man ökar processorn några MHz? Det är mer en revidering av det enklare slaget.

Jag tror definitivt på en speedbump på PB G4 inatt.

Vi vill väl ha mer än bara en CPU speedbump..
Högre upplösning på skärmen, bättre grafikkort etc..

...och fred på jorden!

  • Oregistrerad
  • 2002-03-20 13:54
Citat:

Skapades ursprungligen av: Adrian B:
...och fred på jorden!

Går inte så länge jag sitter vid en NT maskin

Hallå?! Nu har Macpressen tagit bort sin nyhet om utgången 667:a...

Var det nån som hittade på det eller vadå?

Det är klart att jag också vill ha högre upplösning, och bumpar dom processorn ramlar nog upplösningfrågan med också. Däremot är jag tveksam till om dom byter grafikkort på ett bra tag framöver..?

Jag har inte sett någon liknande nyhet på nätet internationellt sett, alltså att PBG4667 skulle utgå... borde inte den göra det i hela världen om det var sant? Eller är det sant och just därför fick MacPressen ta bort nyheten?

Såna nyheter är nog lite väl svåra för Apple att stoppa, tycker man..?
Sånt där brukar man ju kunna läsa lite varstans, och som du säger är det ju bara hos Macpressen som nyheten funnits.

Så man behöver nog inte vara så uppspelt längre... Det blir nog inget...

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2002-03-20 23:10

I senaste nyhetsbrevet från Macoteket så får man reda på att de sänker priset på 667 modellen. Detta brukar väl vara ett tecken på att någonting nytt är på G? Jag hoppas alla fall...

Men... "Apple Store kan inte nås för tillfället på grund av underhållsarbete" som det står nu brukar betyda att något nytt håller på att hända.

Ja det brukar definitivt betyda nåt... skumt bara att amerikanska Apple Store är igång som vanligt. Fast dom kanske inte vill avbryta kvällsshoppandet där, medan dom vill hem och lägga sig här i Sverige?

Vi får väl se, om en minut (!) börjar det. Vore kul om svenska Applestore vore den första med aktuell produktmatris.

[ 21 Mars 2002: Meddelandet ändrat av: Marcus Holmer ]

Hmm, det är väl 01.30 som det går igång, va?

Förresten så är typ alla europeiska Apple Stores nere, inte bara svenska.

Nu är även amerikanska Apple Store stängt.

1
Bevaka tråden