Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Webcam mellan Mac och PC

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-01-14 19:27

Det finns bra webcam tjänster till både Mac och PC, men som ny Mac-användare har jag inte hittat något som fungerar bra när man vill komunicera visuellt dem emellan. Finns det något bra program att använda?

aMSN är väldigt bra om man vill kunna använda webcam i MSN mellan PC och Mac.. Använder det själv och det funkar fin fint. Det enda som inte är så bra är att programmet tuggar processorkraft, men annars fungerar det som sagt perfekt.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-01-14 19:37

Tack, ska prova aMSN. Kräver det att personen med PC också har aMSN eller kan den ha vanliga MSN?

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2006-01-14 19:53

PC-användaren kan utan problem använda vanliga msn-klienten

Ursäkta en "dum" fråga: vad är "aMSN"? Var hittar man det? Har försökt videokonferera med PC-kompisar över Microsoft Messenger och det skulle jag väl inte säga går så värst bra.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2006-01-15 22:05

Det undrar jag också! MSN med webcam fungerar inte alls!

aMSN är en tredjepartsklient för MSN Messenger.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2006-01-15 22:08

Dum fråga kanske, men vad menas?

Ursprungligen av Picasso:

Dum fråga kanske, men vad menas?

Det är ett alternativ till MSN Messenger som inte är utvecklat av Microsoft. Därav "tredjepart". aMSN klarar av t.ex. videochat via MSN-nätverket, vilket MSN Messenger inte gör.

Edit: glömde video i ordet videochat.:)

Senast redigerat 2006-01-15 22:27
  • Medlem
  • Karlstad
  • 2006-01-15 22:16

Går det att använda webcam då också, menar du?
Jag själv använder inte msn, det är dottern som vill sitta och chatta med camen på....och det är ett tjat om detta nu som gör att det måste åtgärdas!

Ursprungligen av Picasso:

Går det att använda webcam då också, menar du?
Jag själv använder inte msn, det är dottern som vill sitta och chatta med camen på....och det är ett tjat om detta nu som gör att det måste åtgärdas!

Ja, om du klickar på länken ovanför så ser du det.

Sitter dotterns kompisar med MSN, AIM, ICQ eller något annat nätverk?

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2006-01-15 22:23

De sitter på MSN hela bunten! ALLA kör med webcam, så det är väl klart att ungen känner sig utanför. Tack för länken!

Instämmer i tacket jag med. Ska testas så snart som möjligt.

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2006-01-21 10:50

Hej!

Det enda jag har saknat på min mac är att få min webkamera att fungera med msn! Har varit lite surt att koppla från macen och koppla in en pc bara för att använda webkameran

Men igår så installerade jag Mercury Messenger (http://www.mercury.to/)
efter lite mekande såg det väldigt macigt och snyggt ut! och allting fungerar utan klagomål!

Drivrutiner till kameran hittade jag på http://webcam-osx.sourceforge.net/ funkade direkt med min PVC740K (philips kamera)

Så vill man ha MSN och webkamera så är Mercury Messenger ett väldigt bra alternativ! Plus att den stödjer en massa MSN7 grejor som winks och annat "löjligt"

MvH //Bylund

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-01-30 23:11

mercury, amsn för msn-protokollet.
yahoo messenger finns för båda plattformar
ichat till aol har tidigare fungerat, vet inte hur det är nu. Då får man använda ichatusbcam om man inte har en firewirekamera.

1
Bevaka tråden