Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Test av iWeb + iPhoto

Tråden skapades och har fått 22 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej
Jag har skrivit ner lite snabbt vad jag tycker om iWeb och iPhoto på en sida(som är gjord i iWeb på 1 minut)

http://web.mac.com/joppefan/iWeb/

Om det är nån som är intresserad.

Senast redigerat 2006-01-16 23:34
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-01-15 13:43

Ja, jag undrar ju hur du fått tag i det så snabbt?
Beställde också efter keynoten, men uppskattad leveranstid på iLife var (och är fortfarande) tre veckor...

Varför kan man inte köpa det online och få det nedladdat? Märkligt att behöva vänta på digitala produkter...

ru4real?

Ursprungligen av ru4real?:

Varför kan man inte köpa det online och få det nedladdat? Märkligt att behöva vänta på digitala produkter...

ru4real?

Att ladda ner över 4 GB är inte ett alternativ för de flesta. Bara iWeb är ju på 700 MB.

Ilife köptes i förra veckan på Inlife i Stockholm. Det verkar mest vara AppleStore som är slöa. Nu installerar jag Ilife på alla elevers bärbara datorer. Ilife-verktygen är helt suveräna i skolan. Film, podcasts, hemsidor.....eleverna skapar allt i Ilife.

vanilj -> Min bror har fått iLife efter ha beställt på Svenska Apple Store.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-01-15 15:52

Det var som tusan... Jaja, då är det bara o vänta och hoppas att det kommer snart då.

Det står ju 3 veckor... hur kan han då ha fått det redan ???

Ursprungligen av everlast:

Det står ju 3 veckor... hur kan han då ha fått det redan ???

Därför att de vill ha tre veckor på sig utifall att det blir förseningar. Bättre att det går för snabbt än för långsamt.

Så det kan dyka upp om t.ex en vecka då eller ?

På min beställning står det skickas senast 6 feb.

Skickas senast 1feb står det hos mig... en lång väntan...

  • Oregistrerad
  • 2006-01-15 18:04

Han kanske bor i USA och köpt den på närmaste Apple butik...?

Edit: han har tydligen beställt på Apple Store och hade mer tur än alla andra här. Kanske favoritkund hos Apple Store.

Senast redigerat 2006-01-15 18:27
  • Medlem
  • Mjölby
  • 2006-01-15 18:22

Var det inte en recension tråden gällde? Snarare än hur man kan få hem program rekordsnabbt......

bra, kan du inte skriva recention av dem andra programen också? Och är det värt dem 400:- det kostar med CSN-rabbat...

Ursprungligen av Fredrik S:

bra, kan du inte skriva recention av dem andra programen också? Och är det värt dem 400:- det kostar med CSN-rabbat...

Vart hittar du att det kostar 400 med csn.. Går jag in på apple utbildning så kostar den 695..

  • Medlem
  • Ekerö
  • 2006-01-18 17:46
Ursprungligen av vanilj:

Går man in via mecenat (förutsatt att man har mecenatkort) så kan man köpa iLife och iWork för 318 kr/st.
Billigare än så blir det nog inte.

398:- hoppas jag. Beställde via Studentkortet och får då betala 398:- vilket är 50% av ord. pris.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-01-18 18:03

Hehe, oops, BIG blooper, sorry
398 kr stämmer

iWeb ok ? nja

Hej
nu har jag tröttnat på iWeb, kommer troligen att använda det igen när jag är på semester och har med min laptop och lägga upp bilder eller nåt sånt men inte annars.

Jag köpte RapidWeaver idag efter att ha testat det i några dagar och kan bara säga så här "detta är hur iWeb skulle ha hanterat sidor". Det är ett riktigt bra verktyg för de som vill ha lite mer avancerade funktioner än iWeb. Jag har till och med lagt upp företagets sida med det.
Det tog 15 minuter att göra stommen och sedan lite finlir med färger och css så var det klart.

Det kommer en liten review om det snart.

Här är min nya sida gjort i RapidWeaver
http://homepage.mac.com/joppefan/crashsite/index.html

Här är min firmas sida
http://www.endata.se

Då får jag be brorsan min kolla upp det där åt mig..

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-01-24 17:09

Jaså inte mer än 99...

Vad ska man säga om iWeb, ganska kul men när kommer det en riktig version?

  • Oregistrerad
  • 2006-01-28 21:43
Ursprungligen av Pentry:

Vad ska man säga om iWeb, ganska kul men när kommer det en riktig version?

Hoppas och antar att det är 99 bilder per uppladdning!?

Ursprungligen av schmuck:

Hoppas och antar att det är 99 bilder per uppladdning!?

Nej det är väl 99 bilder/album? Så har då jag förstått det hela.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-01-29 11:41
Ursprungligen av Rickard A:

Nej det är väl 99 bilder/album? Så har då jag förstått det hela.

Precis, efter ha kollat lite mer så har jag kommit fram till att det är det maximalt 99 bilder per ny websida som iWeb klarar av.

/Pentry

1
Bevaka tråden