Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur får jag iBooken att förstå att TVn är en TV?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej

Jag har en tv (philips) och min kära ibook. Från första början har dom alltid fungerat bra ihop och det enda jag behövde göra var att koppla in sladdarn till de gul/röd/vita kontakterna i TV och allt fungarade så himla bra. Jag har inte varit men om att något fungerar direkt, men nu gjorde det det.

Tills idag.....
Nu är bilden på TVn helt kass, det är bara flimmer.

Det enda jag har gjort är att jag har surfat lite och bytt bakgrundsbild. När jag byter tillbaka till den gamla bakgrundsbilden så blir flimret annorlunda men inte rätt.

När jag går in i bildskärmsinställningar så kan jag inte välja bland de vanligas tv-inställningarna utan datorn tror att min TV har blivit en VGA-skärm. Således så kan jag inte växla mellan PAL/NTSC för att se om det är problemet.
Rent spontat så känns det som om allt skulle fungera bättre om datorn visste att tv-var en tv.

Help me 99mac-kenobi! Your my only hope...

/Martin

  • Oregistrerad
  • 2006-01-14 18:39

Inga framsteg om du trycker "Sök bildskärmar" på Systeminställningar > Bildskärmar?
Som en parentes har jag haft flimmerproblem med TV-out som avhjälpts med att dra ur antennsladden.

Tyvärr så hittar den inget när man gör söker.
Det är så surt, när allt fungerade så bra igår.

Dock så slutade den helt kassa bilden att flimra när jag drog ut antennsladden, tack.
Ett steg på vägen...

mvh
/Martin

1
Bevaka tråden