Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hjälp hitta matbord + stolar

Tråden skapades och har fått 16 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Karlstad
  • 2005-11-27 15:09

Folks,

Jag utslungar en idiotfråga:

Letar efter en matsalsmöbel. Skulle ha köpt denna men behöver kunna göra bordet större med en iläggskiva, och tyvärr medger just det bordet inte det.

Har kontaktat Europamöbler som faktiskt har just en modell med iläggskiva på gång. Men den kommer inte förrän nästa år. Jag vill ha ett boprd NU!

Ere nån i sällskapet som råkar känna till nån som saluför en sådan (eller snarlik) matsalsgrupp eller nån som har nåt begagnat?

Jag har letat på webben i två dar, så om du har förslag på nåt ställe som KANSKE har, så har jag säkert redan kollat där. Vore därför bussigt om folk som fakstiskt VET svarar.

Tack på förhand
Danne

Stalands Möbler / Svenska hem har ett skitsnygg bord som jag köpt, men du verkar ju vilja ha ett ovalt med iläggsskiva, de verkar ha en sån också. www.svenskahem.se (klicka på katalog)

  • Medlem
  • 2005-11-27 18:28

Hur viktigt är priset?

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2005-11-27 19:14

Richard, Baron:

Tack f svar. Har tidigare kollat Svenska Hem. Deras variant är snygg, men svindyr (10-12.000 eller nåt i den stilen). Jag är visserligen äckligt rik, men vill inte lägga ut fantasisummor på det här.

Danne

PS: Rik på erfarenheter, alltså...

Danne, här är ett slagkraftigt budgetalternativ - stryktåligt, lättskött, stapelbart osv

http://www.alexijarna.se/images/plastmobler/8_stor.jpg

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2005-11-28 08:36
Ursprungligen av Richard Rönnbäck:

Danne, här är ett slagkraftigt budgetalternativ - stryktåligt, lättskött, stapelbart osv

http://www.alexijarna.se/images/plastmobler/8_stor.jpg

Hahaha...
Skulle ju kunna sitta på golvet också som jag gjorde under mina fem år i Vietnam. Men har nu blivit så gammal och stel att jag inte kommer upp utan hjälp längre.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-11-28 11:51
  • Medlem
  • Karlstad
  • 2005-11-28 12:09

Schysst.
Äre nån mer än jag som tror att det blivit en sport att visa salamin på internet?
Hur många här brukar vara nakna när dom plåtar....eller kanske bäst att inte fråga...

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-11-28 14:58

Den modellen du kollat på är ju en direkt kopia på ett superelips...
DEN finns ju med iläggsskiva men det kanske inte är inom ramen för buget...

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2005-11-28 15:34
Ursprungligen av Jonaz:

Den modellen du kollat på är ju en direkt kopia på ett superelips...
DEN finns ju med iläggsskiva men det kanske inte är inom ramen för buget...

Jonaz,

Tack för en jäkla krånglig länk.
Dels haru försökt länka in bilden till forumet, men det funkar inte (
här är den )
Dels fick man jiddra en stund innan man fick tag på VAR bordet finns i den fysiska världen, och som jag fattar så är det här: http://www.fritzhansen.com/
Dels så har jag klickat runt på den sajten utan att hitta några priser. Och det var mig en underlig sajt att försöka navigera.
Men å andra sidan: Om en möbeltillverkare har en "kollektion" så är det nog priser som jag aldrig ens skulle drömma om att betala.
Eller kan du, som ju hittade bordet, kanske hitta lite mer info åxå?

Danne

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-11-28 15:36
Ursprungligen av Danne V:

Jonaz,

Tack för en jäkla krånglig länk.
Dels haru försökt länka in bilden till forumet, men det funkar inte (
här är den )
Dels fick man jiddra en stund innan man fick tag på VAR bordet finns i den fysiska världen, och som jag fattar så är det här: http://www.fritzhansen.com/
Dels så har jag klickat runt på den sajten utan att hitta några priser. Och det var mig en underlig sajt att försöka navigera.
Men å andra sidan: Om en möbeltillverkare har en "kollektion" så är det nog priser som jag aldrig ens skulle drömma om att betala.
Eller kan du, som ju hittade bordet, kanske hitta lite mer info åxå?

Danne

Superelips stoppar nog inte förrens ca 25 tusen, men är sjuuuukt snyggt

/Tangen

Var bor du ? (danne asså.)

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2005-11-28 15:44

Kommer aldrig att köpa ett bord för 25 papp, hur fullskiten med pengar jag än blir. Hujedamej....
Jag bor precis mittemellan Stockholm och Oslo: Karlstad.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-11-28 15:47
Ursprungligen av Danne V:

Kommer aldrig att köpa ett bord för 25 papp, hur fullskiten med pengar jag än blir. Hujedamej....
Jag bor precis mittemellan Stockholm och Oslo: Karlstad.

Hittar inte i Karlstad - men det borde finnas IKEA alterantiv som motsvarar det du har - annars tycker jag att du kan kolla med bolia.se

/Tangen

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2005-11-28 16:54

Nä. IKEA har ingen motsvarighet.
Tack f tipset om Bolia. Men ganska dyrt o inte lika snyggt.
Jag får väl göra ett sjäv av masonit och piprensare....

Stapla ett par banankartonger på varandra bara - billigt och bra, kanske inte så snyggt, men om priset är det viktigaste så...

Är det försent nu?

Kolla in "SCOOP" på denna sidan
http://www.direktmobler.se/kok.matrum/bord.stol.htm

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2006-01-14 11:43

David!

Jädra typ! Du väntade säkert med att tipsa tills du förstod att jag köpt nåt annat.
Seriously: Det blev till slut ett ganska traditionellt bord. Hade du hittat det där för en månad sen, så hade det varit perfekt.
Tack i alla fall.

1
Bevaka tråden