Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mac mini med intel proc

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-01-12 11:03

Någon som vet när mac mini kommer komma med en intel propp?!?!?

Officiellt är det nog ingen som vet det. Men Steve sa under sin senaste Keynote att alla macar ska köra Intel processorer innan 2006 är slut

Räkna med 1 april, tyckte att Steve hintade om just 1 april och att det kanske var så att dom (Steve J & Steve W) eller indirekt deras medverkan som tillsammans skulle bli 30 år... lite flummigt svar men det kändes som att någon form av jubilerande står inför dörren för Apple. Det förefaller som att dom ligger före tidsplanen och det skulle kunna peka på att det borde släppas något nytt eller bättre då. Egentligen så är det bara Apple som vet detta... inget annat att förvänta sig heller.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-01-12 15:32

Ok tack för infon. Jag köper mig nog en en minimac nu iaf, det ska ändå bara vara en surfdator med all musik i.

Tack för hjälpen
mvh
c

köpte en till dottern i kulklapp (är alldeles för snäll) hon måste komma ifrån windows.

Jag tror helt klart på en PowerMac med 30 processorer
Men visst, en ny mini skulle verkligen inte skada.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2006-01-14 01:57

Det sägs att iMac och MacBook Pro har samma moderkort. I så fall gissar jag att Mac mini och iBook (MacBook?) även de får dela moderkortsdesign med varandra. Och även lanseras samtidigt eventuellt 1 april.

Det skulle även förklara varför man rensar bort vissa portar typ s-video, FireWire 800 och PC-card-platsen.

Ursprungligen av Macus:

Det sägs att iMac och MacBook Pro har samma moderkort. I så fall gissar jag att Mac mini och iBook (MacBook?) även de får dela moderkortsdesign med varandra. Och även lanseras samtidigt eventuellt 1 april.

Det skulle även förklara varför man rensar bort vissa portar typ s-video, FireWire 800 och PC-card-platsen.

MacBook Pro har PC-card

  • Medlem
  • Solna
  • 2006-01-14 03:30
Ursprungligen av Joakim Halvarsson:

MacBook Pro har PC-card

ExpressCard != PC-card. Det är visserligen efterföljaren, men...

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2006-01-14 09:33

Kanske även iMac:en har Express-Card? De har ju delat på AirPort- och Bluetooth-kortet, om jag har förstått saken rätt.

1
Bevaka tråden