Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Chess : Någon som har vunnit?

Tråden skapades och har fått 18 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-10-04 08:51

Kort fråga. Är det någon som har lyckats slå datorn i Chess?

  • Oregistrerad
  • 2004-10-04 09:49

ha ha det är precis det vi har undrat också.
Vi har spelat på kontoret i en vecka nu och datorn är helt omöjliig.......

  • Oregistrerad
  • 2004-10-04 13:42

Verkligen. Har provat lite andra schackspel och om dom inte är för lätta (Big Bang Chess) så vinner man i alla fall då och då (Vektor3) men Chess har jag aldrig vunnit över.
Jag har det inställt på det lättaste men schacköppningarna är fortfarande samma som Kasparov och andra stormästare skulle kunna spela.
Tror dom jävlas med oss.

Flyttar tråden till spelforumet...

/Christofer

Har inte heller lyckats, skönt att höra att det inte är bara jag som inte klarar av på lättaste svårighets graden.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2004-10-04 19:16

Samma här, omöjligt att slå dator. Det måste vara bugg

  • Medlem
  • Kiruna
  • 2004-10-04 19:21

Man kan ju fuska lite och sätta upp den emot emot ett annat schackprogram.

  • Medlem
  • Varberg
  • 2006-01-08 20:54

japp vunnit flera gånger, kan dock bero på att jag spelat schack sedan jag var 8 år

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2006-01-08 21:20
Ursprungligen av eznug:

japp vunnit flera gånger, kan dock bero på att jag spelat schack sedan jag var 8 år

Oj då är du den nye Bobby Fischer !

Ursprungligen av REP:

Oj då är du den nye Bobby Fischer !

Inte då, han började på tok för sent för att ha en chans att nå världseliten.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-01-12 04:20

Chess? Är väl inte svårt? Faster - Stronger om man har det längst till vänster mot Faster är det hur lätt som helst att vinna över datorn.

  • Medlem
  • International user
  • 2006-01-12 14:38

Öh? Jag har lirat Chess mot datorn och tycker datorn är lagom dum i sina drag...

Sen jag skev sist i denna tråd så har jag lyckats vinna en gång.

Får någon med mitt ologiska tänkande så är det där programmet en plåga, kan inte heller påstå att jag någonsin vunnit i schack mot någon i hela mit liv heller för den delen

  • Medlem
  • 2006-01-15 20:36

Själv har jag bara vunnit ett antal gånger, har dock en kompis som vunnit med svårigheten mitt emellan mitten och harder utan större problem Satt hemma och körde med voice commands...

På "lättaste" är det inte så svårt datorn gör många misstag, men på svåraste är det nog omöjligt

T.o.m. jag som inte spelat sen jag var typ 12 vinner lätt på snabbaste inställningen.

Hittills har jag aldrig vunnit mot datorn i Chess. Men någon gång kanske... :rolleyes:

På snabbaste är det enkelt att slå datorn, men uppåt blir det snabbt betydligt knivigare för mig som sällan provar. Jag har aldrig klarat att klå den på mittenläget.

1
Bevaka tråden