Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Trådlöst internet i Stockholm

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Idag öppnade företag Default City sitt trådlösa nätverk i Stockholm.
Via ett antal hotspots (basstationer på Apple språk) kan man komma åt internet var än du befinner dig. Ingenstans näms det att det är samma standard som Apples. Självklart borde detta fungera mot Airport utrustade datorer.
Du måste ha ett abonemang hos företaget för att kunna utbyttja tjänsten.

Default City

  • Medlem
  • 2002-02-21 13:39

den kungliga huvfudstaden ligger efter i utveckligen.

detta har redan varit igång länge i luleå. både luften i centrum och på campusområdet är uppkopplad.

  • Medlem
  • Örebro
  • 2002-02-23 11:56

i Nora, ca3 mil ovanför Örebro har dom i ett års tid haft trådlöst bredband via en icke kommersiell förening. Medlemskap kostar 150:-, dom slantarna går till utveckling av basstationer.

http://www.nora-wireless.org/

Grymt, då kan man sitta på torget i Nora eller nere vid Norasjön och surfa!

//Marcus - Nora-fan

  • Oregistrerad
  • 2002-02-24 16:31

väntar nyfiket på första airport-testresultatet!

Powernet har sålt denna tjänst i Stockholm sedan -98. Powernet

  • Oregistrerad
  • 2002-02-24 23:00

Det såg inte ut som de sålt till så många. Sökte på ett par stockholmspostnummer jag kände till, fanns inga abbonenter på dessa. Sökte på Gnesta (på måfå, eftersom jag kunde det postnumret), fanns 4 st där...

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2002-02-25 22:53

Powernet har haft problem med att deras investerare i riskkapitel drog sig ur, vilket gjorde att man blev tvungen att leta rätt på nya och därmed stannade det mesta upp under en tid. Av en handlare hörde jag att dom tydligen är på G igen nu med utbyggnaden.

Någon som har en aning om hur mycket ett dylikt abbongemang skulle kosta?

/JO

1
Bevaka tråden