Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur byter jag avatar?

Tråden skapades och har fått 20 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hur byter jag avatar? Jag vet att det är en idiotfråga men hittar faktiskt inget sätt att göra det epå under "Inställningar" och "Ändra profil".

Fel forum! Borde väl snarare ligga under "Feedback".

Och dessutom så måste man väl vara Plus- eller Pro-medlem för att få ha en avatar?

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Fel forum! Borde väl snarare ligga under "Feedback".

Och dessutom så måste man väl vara Plus- eller Pro-medlem för att få ha en avatar?

Måste man "kvalificera" för att få ha en avatar? :rolleyes:

  • Medlem
  • 2006-01-13 11:17
Ursprungligen av Nyteknik:

Måste man "kvalificera" för att få ha en avatar? :rolleyes:

Man måste köpa ett Plus- eller Promedlemsskap.

  • Medlem
  • Gävle
  • 2006-01-13 12:31
Ursprungligen av Nyteknik:

Måste man "kvalificera" för att få ha en avatar? :rolleyes:

Ja, tro det eller ej -- det enda forumet på internet vars ägare inte inser allmännyttan med avatarer?

Ursprungligen av Jogin:

Ja, tro det eller ej -- det enda forumet på internet vars ägare inte inser allmännyttan med avatarer?

Och vad är då "allmännyttan med avatarer"? *nyfiken*

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Och vad är då "allmännyttan med avatarer"? *nyfiken*

Att man snabbt känner igen personer. Det är ju inte att man själv har en avatar som är grejen, utan att andra har det så man känner igen dem. Därför är idén med att betala för avatarer lite feltänkt tycker jag..

  • Medlem
  • Gävle
  • 2006-01-13 21:50
Ursprungligen av Kristofer:

Att man snabbt känner igen personer. Det är ju inte att man själv har en avatar som är grejen, utan att andra har det så man känner igen dem. Därför är idén med att betala för avatarer lite feltänkt tycker jag..

Exakt. Att jag har avatar är till fördel för alla utom jag själv -- ändå är det jag som betalar för den. Tjenare.

På (alla?) andra forum har de fattat detta.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-01-13 23:14

När man har betalat >300 kr för att stödja Björnström & Co för att hålla igång 99mac så tycker jag att man ska någon sorts bonus.
En avatar är en rätt liten men symbolisk grej som visar att man vill att de ska fortsätta göra ett bra jobb

  • Medlem
  • 2006-01-15 01:58
Ursprungligen av Jogin:

Exakt. Att jag har avatar är till fördel för alla utom jag själv -- ändå är det jag som betalar för den. Tjenare.

På (alla?) andra forum har de fattat detta.

Det är inte en fråga om att begripa det ena eller det andra. Det är en fråga om avvägningar. Ledningen för 99mac gör en annorlunda värdering än (alla?) andra fora. Sug på den, du.

Ursprungligen av Jogin:

Ja, tro det eller ej -- det enda forumet på internet vars ägare inte inser allmännyttan med avatarer?

Du kanske skulle dra igång ett forum med ca 10 000- 15 000 användare och smaka på den bandbreddskostnaden? Och allt annat underhåll för den delen.

  • Medlem
  • International user
  • 2006-01-14 09:52
Ursprungligen av Kellogs:

Du kanske skulle dra igång ett forum med ca 10 000- 15 000 användare och smaka på den bandbreddskostnaden? Och allt annat underhåll för den delen.

Det är väl aldrig 10.000 - 15.000 användare inloggade samtidigt? Att det finns många medlemmar är en sak, men hur många är det som egentligen använder forumet? Inte såååå många.

  • Medlem
  • Gävle
  • 2006-01-14 16:15
Ursprungligen av Kellogs:

Du kanske skulle dra igång ett forum med ca 10 000- 15 000 användare och smaka på den bandbreddskostnaden? Och allt annat underhåll för den delen.

Och så detta då, åter igen. 99mac är inte världens största forum, inte ens sveriges största forum. Detta forum är inte speciellt på något vis ur den synpunkten.

Flyttade tråden till Feedback-forumet.

Det har varit rätt livade diskussioner om det här med avatarer och varför alla inte har sådana i dagsläget, sök i tidigare trådar.

  • Medlem
  • Hemmesdynge
  • 2006-01-13 13:26

Nåja, det vette sjutton. Så länge folk inte använder bilder på sig själva utan ofta andra "roliga" bilder de hittar på internet så har det ju liten effekt. Den där lilla ungen som någon lekt med så han ser ut som jätteleendet, katten med gevär, strutsen osv... alla har man sett, hur många som helst som har samma.
Kanske skulle vi införa att endast passfoto är giltigt som avatar...

  • Medlem
  • Hemmesdynge
  • 2006-01-13 13:27

Intressant.... Jag är varken plus, pro eller moderator... ändå har jag avatar?

Ursprungligen av bollman:

Intressant.... Jag är varken plus, pro eller moderator... ändå har jag avatar?

Den ligger antagligen kvar sedan du var plus/pro/moderator, när mitt prokonto gick ut så låg avataren kvar fast jag kunde inte ändra till någon annan.

  • Medlem
  • 2006-01-13 23:54

Jag som bara betalade 99 kronor Låter som jag har gjort en bra affär!

Konrad, 99mac kostar pengar! så enkelt är det.

Tråden blir nu för offtopic så vi kan ta denna diskussion i en annan tråd.

  • Medlem
  • 2006-01-15 01:23

Däremot är det Sverigees bästa macforum utan tvekan, 99 spänn för att kanske känna sig litet mer delaktig är inte värre än att gå på bio en gång. Ser inte det som en kostnad utan som en möjlighet

På andra sidan i denna tråd förklaras lite om hur vi resonerar om avatarer och om varför möjligheten att ha en avatar är vikt åt de som har löst ett medlemskap mm:
http://www.99mac.se/forum/showthread.php?t=90811

1
Bevaka tråden