Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Räcker prestandan till WoW och Reason?

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2006-01-12 14:05

Okej, jag erkanner, jag har inte switchat helt, men sedan jag køpte min ibook blev jag totalfralst och ar ganska irriterad over att jag ar tvungen att ha kvar min PC.

Varfor ar jag tvungen att ha kvar min PC undrar ni. Jo, jag spelar spel, bara ett spel visserligen, WoW. Detta spelet går att installera på ibooken, det startar men prestandan ar helt horibel = ospelbart. Visserligen hade jag inte forvantat något annat heller.

Jag producerar också en del musik som i princip bara ar softsynthbaserat, altså inte mycket inspelning som kraver en snabb hårddisk utan snarare en snabb CPU och mycket minne. Reason heter programmet jag anvander som jag har anvant i 4 år på min PC. Jag installerade reason på min ibook och øppnade upp ett ganska komplicerat projekt som jag tidigare hade jobbat med på min PC utan problem. Tyvarr knalade ibooken direkt med det projektet och det gick inte att jobba med det. Datorn var før slø.

Jag vill verkligen gøra mig av med min PC, men ett krav ar att Reason och WoW skal gå att køra utan några som helst problem på en mac laptop. (nej jag vill inte ha en stationar dator). Tror ni att MacBook 1,8Ghz skulle kunna leverera tillracklig med prestanda før dessa program? Antar att jag måste vanta på universella binarer men det borde inte ta så lång tid.

Grejen ar at det ar ganska svårt att motivera et køp på 24 000NOK om jag egentligen inte har någon nytta av prestandan. Kom inte å sag att jag skal køpa en PC eftersom min inspiration totaldør nar jag sitter vid den. Det ar också en av anledningarna til at jag vil ha en portabel mac med bra prestanda!

Lång post blev det, skulle uppskatta svar om hur ni tycker.

  • Medlem
  • Söderköping
  • 2006-01-12 14:17

En 1.83Ghz Yonah är ungefär lika snabb som en 1.83Ghz AMD X2 vilket placerar den i toppskiktet på prestandafronten. Grafikkortet bör klara WoW i MacBook:ens naturliga upplösning med grafikinställningar över medel. Jag har spelat WoW på ett ati 9700 mobile och det var spelbart i 1280x800 på över medel inställningar, det som sitter i MacBooken nu är mkt bättre.

  • Oregistrerad
  • 2006-01-12 15:58

problemet är väl snarare om du kan köra Reason & WoW ö.h.t. på en intelMac (än så länge/på ett tag).

  • Medlem
  • International user
  • 2006-01-12 16:40
Ursprungligen av DaPhox:

problemet är väl snarare om du kan köra Reason & WoW ö.h.t. på en intelMac (än så länge/på ett tag).

Exakt, men det borde väl inte ta så lång tid att få kompilerat om til intel binärer, eller?

  • Oregistrerad
  • 2006-01-12 17:03
Ursprungligen av strukt:

Exakt, men det borde väl inte ta så lång tid att få kompilerat om til intel binärer, eller?

Det kanske inte BORDE det, men ibland vet man aldrig...

det vore ju tråkigt att sitta på en intel & reason inte är portat redan. varför inte maila deras support & fråga hur läget är?

(sorry, visste inte att WoW funkade redan).

  • Medlem
  • Söderköping
  • 2006-01-12 17:00

WoW har redan stöd för intel

Ta en kik på 99musik.com, där finns folk som kan.

Ursprungligen av Butterfly:

Ta en kik på 99musik.com, där finns folk som kan.

Eller folk som "tror" sig kan

  • Medlem
  • International user
  • 2006-01-12 18:40

Folk som tror sig kunna? Hehe, ja nog kan det vara så stundtals.

Näe egentligen försöker jag hitta på argument som kan försvara den summan MacBooken kommer kosta. Visserligen väntar jag lite tills jag läst några tester men suget finns där. Att bli helt oberoende av PCen är hursomhelst målet.

Kommer också lägga en beställning på en Macbook..
Vet dock att min Mini spöade skiten ur iMac G5 i Logic med antal spår och audiokanaler

  • Medlem
  • 2006-01-13 07:43

WoW verkar rätt lovande när OS X/x86-versionen kommer ut: http://arstechnica.com/journals/apple.ars/2006/1/12/2478 Mellan 60 och 100 fps med max detaljer.

Inom några veckor, enligt Blizzard. Gratis.

  • Medlem
  • Söderköping
  • 2006-01-13 11:57

Trevligt, kanske blir att återuppta wow-spelandet efter man fått sin intel-mac

  • Medlem
  • International user
  • 2006-01-13 13:06

Oj,

Och på icke-fardiga maskiner också? Med beta drivrutiner tydligen. Kan val inte bli så mycket samre på slutmodellen. Bara så synd att behøva vanta så lange. Vill ju se lite tester innan man slår till, men vantar man før lange kan det bli slutsålt och resulutet blir att man får vanta igen....hmm...

  • Medlem
  • Söderköping
  • 2006-01-13 13:11
Ursprungligen av strukt:

Oj,

Och på icke-fardiga maskiner också? Med beta drivrutiner tydligen. Kan val inte bli så mycket samre på slutmodellen. Bara så synd att behøva vanta så lange. Vill ju se lite tester innan man slår till, men vantar man før lange kan det bli slutsålt och resulutet blir att man får vanta igen....hmm...

Jag lider av samma dilemma, men jag vill åtminstone läsa några oberoende tester och veta batteritiden innan jag slår till.

  • Medlem
  • International user
  • 2006-01-13 13:58
Ursprungligen av ookk:

Jag lider av samma dilemma, men jag vill åtminstone läsa några oberoende tester och veta batteritiden innan jag slår till.

Det låter vettigt att vanta, men tank om den skulle totalfloppa. Vad ska man gøra då? Inte vill man (iallafall inte jag) køpa en utgående powerbook, heller ingen pc.

Den får verkligen inte floppa.

1
Bevaka tråden