Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iMac G5 går inte i automatisk vila?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Min iMac iSight går inte längre i vila automatiskt. I början fungerade det, men inte nu längre. När jag sätter den i vila manuellt fungerar det. Jag har försökt att ta bort vissa startobjekt för att se om det hjälper, men icke. Någon som har samma problem och/eller vet vad hur jag får det att funka.

Svårt att säga rakt av vad det kan vara. Har du någon ansluten kringutrustning som kan hindra datorn från att gå i vila? Får du samma problem om du skapar ett tillfälligt användarkonto och loggar in med det?

Den kan vara något program som förhindrar det, jag hade länge samma problem innan jag insåg att det var programmet Temperature Monitor som vägrade låta min dator sova.

  • Medlem
  • 2006-03-17 23:53
Ursprungligen av TZW:

Den kan vara något program som förhindrar det, jag hade länge samma problem innan jag insåg att det var programmet Temperature Monitor som vägrade låta min dator sova.

Hej -

när jag nu ser att "Temperature Monitor" nämns så undrar jag. - Jag kör HardWare Monitor och har CPU-temperaturer på nästan 75°C. Är det normalt? (iMac G5 20")

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-01-01 13:27

Min vill inte vila när en hemsida med Flashmacromedia eller vad det nu heter är aktiv.

Jag har provat med att ta bort skrivare etc. samt tagit bort alla startobjekt, men det går inte ändå. Skumt!

Om det känns bättre så har jag samma problem på min splitter nya iMac G5. Mycket märkligt. Någon som känner igen problemet?

1
Bevaka tråden