Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

MWSF 06: Den officiella keynote-tråden

Tråden skapades och har fått 484 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • 2006-01-12 20:36
Ursprungligen av Anders Täpp:

Jag hade fel på en sak en bit upp i tråden. Jag hade missuppfattat begreppen Intel Centrino Duo och Core Duo. Det stämmer inte det jag skrev utan de heter Intel Core Duo även när t ex Acer använder processorerna.

Ja, tillverkarna far inte kalla dem Centrino om de inte samtidigt har Intels chipset och det tror jag inte Apple har. Dessutom ar det obligatoriskt med deras wireless losning.

Centrino ar en plattform och inte en CPU, aven om det har varit ganska mycket forvirring pa den fronten.

mvh
/hpe

Vem konstruerade moderkakan i Macbooken? Apple och Intel klappade varandra i ryggen så det stod härliga till på scen men vem har gjort vad?

Skulle tro att det är Intel av anledningen att få ner pris på komponenterna.

  • Medlem
  • Solna
  • 2006-01-12 21:19

hpe: no es un problema que faltan los puntos. Entiendo que no es tan facil a escribir en sueco con un ordenador sin Å, Ä y Ö.

För övrigt kan jag förstå deras synsätt med, bara jag som missförstått varför det inte skrivs ut (förutom av praktiska skäl). Håller med om att det rent generellt betalas alldeles för mycket skatt hemma i "Suecia". Samtidigt kunde man tycka att det vore bra att skriva både och även i USA. Det måste ju även flera svenska företag göra - närmare bestämt alla som vänder sig till både företag och privatpersoner.

  • Medlem
  • International user
  • 2006-01-22 14:03

Är jag ensam om att inte kunna se keynoten? QT vill helt enkelt inte! När jag sedan växlar om och kör 10.3, inga problem alls.

Bevaka tråden