Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

KVM-switch mac/pc

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Uppsala
  • 2006-01-11 17:39

Hej!!
Jag är ute efter en switch där jag kan ha en bildskärm till en mac och en Pc. Jag provade en KVM-switch men den funkade inte eftersom man måste ansluta både monitor och mus/keyboard. Där passade ju inte mac keyboarden/musen. Jag är bara intresserad av att kunna dela på bildskärmen(där finns ju adapters).

Någon som har något tips eller erfarenhet?

MVH
/
Mats W

Vad har du för datorer och skärm? dvi, vga, adc?

Det finns nog för bara skärm, men det bästa vore väl en för USB-tangenbord, mus och skärm som funkar för både Mac och PC.

T.ex. denna från Belkin:
http://www.dustin.se:80/dacsaportal/?ProdID=5010070019

Jag har en bildskärm med både DVI och VGA anslutning. Viewsonic 19tums. Kostade drygt 3tkr + moms om jag minns rätt. Jag skiftar dator på frontknapparna på skärmen - mycket smidigt!

Du sparar pengarna en switch av god kvalitet kostar och du slipper en burk under/på skrivbordet.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2006-01-11 22:40

Tack för tipsen!!

/MatsW

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2006-01-12 11:57

Jag har en switch för vga, usb och audio funkar grymt smidigt och byter gör du genom ett kortkommando på tangentbordet. Använder apples tangentbord till både mac och pc genom svitchen. Köpte den på www.kjell.com art nr: 38919, heter Systemswitch USB och audio 1-2 och kostar 499:-

funkar klockrent!

Har gått ett år sedan tråden startades och jag funderar över hur jag löser följande. Har en PowerMac G5 med ADC & DVI samt en Powerbook PPC med DVI samt en 22" HP-monitor som har både DVI samt VGA, tänkte utnyttja båda ingångarna på monitorerna men en switch som väljer dator... några fler tips ?? Vill alltså INTE att signalen för DVI görs om till VGA eller VGA görs om till DVI.

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2008-01-06 18:57

Nu blir jag tæmligen førvirrad ?? Bægge ingångarna men inte konvertera DVI till VGA, vilket ju ær en førutsættning før att anvænda VGA ingången. Det finns KVM switchar før DVI, men då læmnar du ju VGA ingånen oanvænd ???? Hur hade du tænkt dig ??

Billig varianten (Om HP monioron har en swithc för VGA/DVI)
G5 till DVI och powerbooken till VGA med den DVI till VGA adapter som föjde med,

www.kjell.com har en 2vägs DVI omkopplare för 299 kr artikelnummer 98104
Då kan du köra digitalt hela vägen

1
Bevaka tråden