Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bugg i 10.4.4?

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Karlskrona
  • 2006-01-11 16:08

Tjenare

Undrar om det bara är jag som blev av med blåtanden i menylistan eller blev alla av med den när de uppgraderade till 10.4.4?

Går jag in i blåtandsinställningar kommer jag till modeminställningarn, eller rättare sagt modeminställningarna är kvar när man trycker på blåtanden... svårt att förklara så jag bifogar en bild.

www.bjorkblom.se/osx1044.png

Om det bara är jag, någon som har förslag på hur jag ska fixa det?

  • Medlem
  • Karlskrona
  • 2006-01-11 16:20

hmm, efter lite meck så funkade det

  • Oregistrerad
  • 2006-01-11 23:02
Ursprungligen av Epoxus:

hmm, efter lite meck så funkade det

Vad gjorde du?
(Jag har samma problem som du hade...)

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-01-11 16:24

Jag uppdaterade en ny iBook 14". Och nu får jag "färgsnurra" efter att finder laddats in. Någon annan som har haft problem med detta?

Har också problem får "färgsnurran" en stund efter att jag har loggat in. Det låter som om hårdisken jobbar med nått och datorn är tokseg i några sekunder ("färgsnurran" syns), sen så funkar den normalt enstund tills den blir seg igen. Får blir en ominstallation av datorn.. huu Jag har den nya IBooken 12"

  • Oregistrerad
  • 2006-01-12 10:20

Jag tappade också blåtand i menyraden efter 10.4.4.
Gick in i systeminställningar och bockade av "Visa i menyrad". Avslutade systeminställningar. Drog igång Systeminställningar på nytt och valde "Visa i menyrad" under Blåtand igen och vips så var det tillbaka.

  • Oregistrerad
  • 2006-01-15 21:43
Ursprungligen av tobiasrsthlm:

Gick in i systeminställningar och bockade av "Visa i menyrad". Avslutade systeminställningar. Drog igång Systeminställningar på nytt och valde "Visa i menyrad" under Blåtand igen och vips så var det tillbaka.

Tack, detta funkade för mig att få tillbaka symbolen!

min finns kvar, men flyttades till näst längst ut till höger istället för att vara typ 4 ikoner in från kanten

  • Medlem
  • International user
  • 2006-01-15 21:39

Har ni Intel-Macar allihop? Eller har frågan hamnat i fel tråd?

Ursprungligen av Konrad:

Har ni Intel-Macar allihop? Eller har frågan hamnat i fel tråd?

njaa, men 10.4.4 har ju kommit till PPC oxå, det är ju inte så att apple överger PPC bara sådär. o en bugg kan ju finnas i båda.

  • Oregistrerad
  • 2006-03-10 17:13

Jag har blivit av med allt i menyraden längst till höger: Klockan, bildskärm, ljud etc. Det hjälper inte att öppn systeminställningar och klicka i "visa i menyraden". När jag gör detta händer ingeting och när jag öppnar systeminställningarna igen är ikryssningen borta. Det som finns kvar är Symantecs menyrad och sallinger. Jag kör 10.4.5 på en G5

1
Bevaka tråden