Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mac & D-link säkerhet?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2006-01-11 19:21

Hallå alla glada!

Kör mitt första trådlösa hemma nu med en sådan här rackare
http://www.dlink.com/products/?pid=326 Men jag funderar på om "någon" inte "lånar"
lite bandbredd av mig;)
De jag har ändrat är lösenord till dlinken MEN jag har svårigheter att få
den "trådlösa" säkerheten att funka.

Om jag slår på 64bitars kodning eller 124 så vill inte macen och dlinken prata.....

Har någon några knep för mig?

P.s: Finns dett några bra nerladdningsbara program som håller koll på hurmånga som är på mitt nätverk??

  • Medlem
  • Kristinehamn
  • 2006-01-11 21:02

jag har funnit det ibland problematiskt att få min dlink router att prata med min Ibook, men det brukar alltid avhjälpas med en restart och reset på routern.

hex decimal kryptering brukar jag använda. Det har fungerat bra. Om du undrar över vilka som är anslutna bör du kolla i routerns lista över anslutna datorer till nätverket. Det går att kolla, man kan även låsa till IP och till MAC adresser ti routern så att bara de datorer man vill ska ha tillgång till nätet har tillgång. Dock borde en kryptering i första hand vara tillräkligt för att hindra oönskad åtkomst till nätet.

stänga v airporten, resetta, logga in med kabel till routern, låsa IP och sätt lösen, sedan logga ut, dra ut kablen och sätta på airporten och ansluta.

  • Oregistrerad
  • 2006-01-12 08:26

Vart får jag reda på vad Ibooken har för någon IP-nummer för att mata in detta
i Axcesspointen??

Tack för svaret iaf!

1
Bevaka tråden