Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Inget ljud i Quicktime med .mpg

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2006-01-11 20:30

Hej

Det är inget ljud när jag spelar mina .mpg videofiler i Quicktime eller RealPlayer. Däremot går det bra med VLC.

Är det någon aning vad som är fel? Det här började idag när jag uppdaterade iTunes och Quicktime. Jag har 10.3.9.

Edit: inget ljud när jag tittar på gårdagens keynote heller!

Senast redigerat 2006-01-11 21:18
  • Oregistrerad
  • 2006-01-12 23:52

Har en kompis som har samma problem. Någon som vet?

Installerat Flip4Mac nyligen?

Jag såg att andra har fått problem med ljudet i den här tråden: http://www.99mac.se/forum/showthread.php?t=91710

  • Oregistrerad
  • 2006-01-13 07:32

Först såg jag problemet när jag försökte spela en .mpg video i iTunes, då kom det utan ljud. Jag är inte helt säker om jag installerade Flip4Mac innan problemet uppstod, det var i alla fall samma dag. Hur som helst Flip4Mac är avinstallerad och problemet kvarstår.

Jag har sökt för Flip4Mac filer som ligger kvar och lurar men hittar inget (men de kanske har ett annat namn)

Varför visar Real Player samma problem? Och VLC fungerar fint...

...Nu upptäckte jag att wmv och asf filer inte heller spelar ljud med Windows Media Player. Det kan ha varit Flip4Mac som du säger Nicklas H. Är det någon som har nåt förslag hur man löser det? (Helst inte att installera om OS X)

  • Oregistrerad
  • 2006-01-13 22:16

Tipset som fungerade för vännen var att starta Garageband och spela upp och spela in lite ljud däri. Han hade dock inte installerat Flip4Mac.

  • Medlem
  • Mjölby
  • 2006-01-13 23:14
Ursprungligen av Anders Båth:

Tipset som fungerade för vännen var att starta Garageband och spela upp och spela in lite ljud däri. Han hade dock inte installerat Flip4Mac.

Det var så för mig också. Bara öppna och stäng GB så ska det funka.

Jag har också tappat ljudet i viss QTmedia.
Börjar bli irriterande nu.

Testat diverse. Uppdaterat QT. Uppdaterat OS X. Reparerat och kört "alla scripten". Inget hjälper.

Ser att jag har dubbla verioner av QT i Safari insticksfiler.

Har inte Garageband på den här datorn

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2006-01-14 01:21

Nä nu är jag för trött på Tigern. Imorgon blir det Panther igen. Där hade jag inte något problem överhuvud taget. För varje uppdatering jag gör ju sämre funkar det.

  • Oregistrerad
  • 2006-01-14 08:05

HA HA!

och

Helt otroligt, jag var tveksam först, men nu funkar det som det ska efter att ha öppnat GB och spelat in lite. Sånt här kan inte jag imponera på mina Windows kompisar med.

Jag är tacksam i vilket fall som helst för hjälpen, jag hade förmodligen inte förstått lösningen själv om jag hade av annan anledning startat upp GB och vem vet när jag hade gjort det eftersom jag hade inte planerat använda det på ett tag.

Onnyt: jag är i Panther och hade de här problemen också, jag vet inte om det blir bättre.

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2006-01-14 12:58

Jag slängde ut GB för att jag "trodde" att jag inte behövde det. Det fins många sätt att lösa problem på men det här var ett av de konstigaste.

  • Medlem
  • Mjölby
  • 2006-01-14 15:03

Ja, det är ett underligt problem som jag ju också hade på min nya iMac. Det goda är att felet inte verkar uppstå igen efter att man har löst det med GarageBand

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2006-01-14 16:23

Har instalerat GB igen och kört det men det hjälpte inte. Om jag vill titta på ex. på apples quicktimedemos i Safari så får jag ljud men ingen bild. Om jag gör samma sak i Mozilla får jag också ljud och en quicktimelogga med ett frågetecken över. Någon annan lösning, någon?

Tack för fantastiskt tips om Garageband. Jag har haft samma problem med av mystisk anledning försvunnet ljud i Quicktime och Windows media player. Efter att ha installerat diverse märkliga frewareprogram och letat mig blodig i inställningar startade jag Garageband och spelade in en liten trudelutt på pianot, och si nu fungerade ljudet på Quicktime igen. Tyvärr hann jag med att registrera proversionen i rena desperationen.

Helt otroligt!!!

Vem tusan hittade lösningen på problemet???! MEDALJ till dig, det funkade för mig med. Inget ljud i QT eller MediaPlayer utan externa högtalare. Startade GB (har aldrig haft det öppet förr), spelade in, testade QT och det funkade.
Tack!!!
/Kajsa

1
Bevaka tråden