Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

OSX Tiger 10.4.4 Släppt!

Tråden skapades och har fått 50 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Sitter just nu och tankar OSX 10.4.4. Det verkar vara mest buggfixar då uppdateringen inte är så stor (27.6mb). Får se vad uppdateringen ger!

//Knezzen

  • Medlem
  • International user
  • 2006-01-11 00:00

Attans, den finns inte i min programuppdatering än, och jag hittar den ingenstans på Apples hemsida (bara 10.4.3).

Update (3 min senare): Nu ploppade den visst upp, 54,4 MB här, laddas ner just nu.

  • Oregistrerad
  • 2006-01-11 00:10
Ursprungligen av Spiken:

Attans, den finns inte i min programuppdatering än, och jag hittar den ingenstans på Apples hemsida (bara 10.4.3).

Update (3 min senare): Nu ploppade den visst upp, 54,4 MB här, laddas ner just nu.

Intressant... För mig blev den 27.6 mb stor?!?:confused: Hur funkar det.. det borde väll vara samma på alla datorer?

Ursprungligen av Naqilja:

Intressant... För mig blev den 27.6 mb stor?!?:confused: Hur funkar det.. det borde väll vara samma på alla datorer?

http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=25799

  • Medlem
  • International user
  • 2006-01-12 16:24

Tack för länken, förklarade mycket bra.

Jag tankar med Update Manager (kör engelska OSX), vet inte riktigt hur det funkar. Dom kanske måste översätta uppdateringen till svenska eller nåt? Den installerar nu... Snart en reboot och jag har 10.4.4

//Knezzen

tack för tipset!!!:cool:

Jag har nu äntligen fått 10.4.4 i min programuppdatering, laddar ner den nu.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-01-11 00:13

En uppdatering för alla språk. Bara en av de grymma sakerna med Mac OS X.

  • Medlem
  • Skara
  • 2006-01-11 00:13

Innan min 10.4.4 kom upp fick jag tanka Itunes och Quicktime...Någon annan?

  • Medlem
  • International user
  • 2006-01-11 18:27
Ursprungligen av Kalam:

Innan min 10.4.4 kom upp fick jag tanka Itunes och Quicktime...Någon annan?

Japp! Och QT var en väldigt stor fil. Allt löper fint nu

10.4.4 installerat. Märker ingen direkt skillnad, the grafiska känns kvickare. men annars är det väl som vanligt.

//Knezzen

  • Medlem
  • International user
  • 2006-01-11 00:15

De som har större uppdatering har väl inte installerat iTunes och Quicktime före kanske? Så kommer allt boundlat. Jag installerade Quicktime 7.0.3 och iTunes 6.0.2 separat (när dom poppade upp i Update Manager).

//Knezzen

  • Medlem
  • International user
  • 2006-01-11 00:19

Jag installerade QT och iTunes innan, startade om, hittade 10.4.4 på 54,4 MB i Programuppdatering.

  • Oregistrerad
  • 2006-01-11 07:41

10.4.4 problem - STORA

Uppdateringsproblem! STORA!
Jag laddade ner uppdateringen till min iMac G4 700 Mhz Globe och allt gick fint, startade om men sen...
Skärmen är helt vit sånär som på det gråa äpplet och den lilla snurrande cirkeln som brukar synas undertill syns inte. Med andra ord - jag kan inte komma vidare. Det är stendött. Har provat att starta om ett par gånger men utan resultat. Hur kan jag komma runt det? Fler som haft samma problem?

Förresten, någon som vet hur jag öppnar cd-facket på denna dator när förutsättningarna är som de är?

Det gick finfint att ladda ner och starta om på min iBook G4 800 MHz...

PANIKhjälp önskas!
Tack på förhand!
Micke

Har du provat att vänta i 10-15 minuter innan du ger upp? Efter en uppdatering kan det ta en jäkla lång tid för datorn att starta första gången.

  • Oregistrerad
  • 2006-01-11 08:29
Ursprungligen av Ian Curtis:

Har du provat att vänta i 10-15 minuter innan du ger upp? Efter en uppdatering kan det ta en jäkla lång tid för datorn att starta första gången.

Ja, jag väntade olika länge i olika omgångar. Det konstiga var att det inte kommer något startljud (ni vet, booiinnnng) när jag startar om...

Micke

Hade du systemvolymen helt nerdraget till 0 innan omstart så hörs inget startplong - kanske är så ?

  • Oregistrerad
  • 2006-01-11 08:37
Ursprungligen av lilledanne:

Hade du systemvolymen helt nerdraget till 0 innan omstart så hörs inget startplong - kanske är så ?

Ska kolla det när jag kommer hem? Minns faktiskt inte...
Men hur länge kan det längsta vara som man behöver vänta innan systemen är "back on track"?

grym uppdatering, går inte att installera på min ibook 1,2 ghz. Den avbryter nedladdningen och kopplar ner mig från internet

Sen kommer jag inte åt internet vare sig via ibooken eller pezen (genom en netgear w614 router) Bli tvungen att sidsteppa routern och koppla peze-häclken rakt in i väggen, då funkar det såklart. Gissa vad som händer när jag försöker koppla ibooken rakt in i bredbandsuttaget.

NOT MUCH

snyggt jobbat apple

EDIT fick igång internet på ibooken igen genom routern och testade att uppdatera

gissa resultatet. 10 megs nedladdning in på quicktime och POFF

Nu får jag enbart åtkomst via pezen

Ursprungligen av zingoalla:

grym uppdatering, går inte att installera på min ibook 1,2 ghz. Den avbryter nedladdningen och kopplar ner mig från internet

Sen kommer jag inte åt internet vare sig via ibooken eller pezen (genom en netgear w614 router) Bli tvungen att sidsteppa routern och koppla peze-häclken rakt in i väggen, då funkar det såklart. Gissa vad som händer när jag försöker koppla ibooken rakt in i bredbandsuttaget.

NOT MUCH

Det beror inte på apple utan din bredbandsleverantör.

ursäkta offtopicheten

Ursprungligen av Kellogs:

Det beror inte på apple utan din bredbandsleverantör.

ursäkta offtopicheten

Hur kan det inte bero på Apple när det är uppdateringen av quicktime 7.0.4 som pajjar allt?

Ursprungligen av zingoalla:

grym uppdatering, går inte att installera på min ibook 1,2 ghz. Den avbryter nedladdningen och kopplar ner mig från internet

Sen kommer jag inte åt internet vare sig via ibooken eller pezen (genom en netgear w614 router) Bli tvungen att sidsteppa routern och koppla peze-häclken rakt in i väggen, då funkar det såklart. Gissa vad som händer när jag försöker koppla ibooken rakt in i bredbandsuttaget.

NOT MUCH

snyggt jobbat apple

EDIT fick igång internet på ibooken igen genom routern och testade att uppdatera

gissa resultatet. 10 megs nedladdning in på quicktime och POFF

Nu får jag enbart åtkomst via pezen

Får du ingen IP-adress alls på iBooken?
Om så är fallet, testa kasta mappen "DirectoryService" som finns på hårddisken->Library->Preferences och även filen "com.apple.network.plist" som också ligger där.
Starta om. Efter detta måste nätverksinställningarna ställas in på nytt, men det kanske hjälper?

Funkar hur bra som helst på 2 bärbara hittills. . .

Verkar som om Apples ( läs: Akamais ) servrar är överlastade... testa att vänta med uppdatering till senare idag om du vill köra via Software Update..

  • Medlem
  • Mölndal
  • 2006-01-11 09:29

reparera behörigheterna innan och/eller efter updateringen. ska tydligen vara bra.

Lite kul :

On certain websites, such as Telia Webmail, buttons on a page might overlap in Safari; this update resolves the issue.

  • Medlem
  • International user
  • 2006-01-11 15:09

Spotlight är väldigt mycket snabbare på min 800 MHz iBookare med 640 MB RAM under 10.4.4.

Bevaka tråden