Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Erfarenheter av Canon Pixma iP5200R?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Lund
  • 2005-12-28 19:37

Jag är sugen på att köpa mig en skrivare, och jag tycker att Canon Pixma iP5200R verkar trevlig. Men jag skulle gärna höra om det finns några erfarenheter av den här först.

Funkar alla funktioner i OS X (Tiger)? Fungerar den bra i övrigt? Dyra utskrifter? Vad har ni för erfarenheter (förutom att man måste skriva ut på rätt sorts cd-skivor ;-)?

Jag har en PowerMac G5 och min sambo en iBook som hon kör trådlöst. Är det här skrivaren för oss?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-12-28 20:16

Jag har 5000R och är mycket nöjd! Allt funkar finfint i 10.4.3. Jag kör en PowerMac och ett antal bärbara (trådlösa, både mac och PC) och allt funkar bra. Utskriftskostnader har jag inte tänkt så mycket på. Jag har bytt alla patroner en gång och det var efter 11 månader. Jag har inte skrivit ut varje dag, men jag har heller inte snålat.

Köp den här. Du kommer INTE att ångra dig. Första gången jag skrev ut ett foto (från en Canon 1DS) blev jag hänförd. Inte en rand, ingenting. 5200R borde naturligtvis vara MINST lika bra.

  • Medlem
  • Sjöbo
  • 2005-12-28 20:43

Canons skrivare är tydligt billigast i drift. Ljud och Bild hade ett test där Canon hade en utskriftskostnad på 4.70 för ett A4. Näst billigast var Epson, med 17.61 kr för samma utskrift... Själv kör jag Pixma 4000 och är ruggigt nöjd!

  • Medlem
  • Lund
  • 2005-12-29 14:42

Det låter bra. Nu är jag ännu mer övertygad. Tack.

Nu gäller det bara att renovera färdigt vardagsrummet så att jag kan frigöra lite plats i mitt lilla arbetsrum. Just nu står här två soffor, 3 bord, en tv och en säng, utöver mitt skrivbord och det som ska vara här. Så det är inte riktigt läge för en skrivare också.

  • Oregistrerad
  • 2006-01-07 23:00

Jag vet inte om jag är sent ute, men jag köpte en 5200R idag och är mycket nöjd hittills. Testat några foton och text via datorn och foton direkt från kameran och det blir superbra och går snabbt och tyst. Enda hakarna jag hittat är att:

- den vid förstautskrift (och om den varit avslagen eller inte använts på 36 timmar) behöver tänka och joxa på en halvminut innan utskriften börjar.

- W-Lan-funktionen kräver router. Vi har ingen router nu utan två powerböcker, där den ena delar vidare internetaccessen trådlöst. W-LAN-utskrifter går alltså endast att göra från den dator som inte delar ut sin internetkoppling, om den utdelande datorn är på, vill säga. Det blir nog att skaffa en trådlös router, det är ju inget hemmansköp.

  • Medlem
  • Lund
  • 2006-01-08 10:43

Trevligt. Jag har router, så det är lugnt.

Jag har inte haft någon skrivare hemma på många år, och det kommer nog dröja några veckor till innan vi är färdiga med vardagsrummet här hemma, så 30 sekunder är verkligen inget problem.

  • Medlem
  • Umeå
  • 2006-01-11 12:25

Jag kan bara instämma i alla övrigas positiva omdömmen om skrivaren!
Har inte använt den så mycket men verkar vara bra so far.
Bara att kunna placera den i garderoben för att slippa ha den framme är suveränt för min del

1
Bevaka tråden