Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iMac lider av svart skärm och tjuter som ett ånglok

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Det var visst någon igår som hade liknande problem, vad kan jag göra. Det enda jag kommer på är att zappa pram. Det är den senaste imac 17"

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-01-10 14:51

Ring apple!

Ursprungligen av mdlarsson:

Det var visst någon igår som hade liknande problem, vad kan jag göra. Det enda jag kommer på är att zappa pram. Det är den senaste imac 17"

det är fel på ramminne som är inbyyg på logickortet..
inget man kan fixa sj...skicka iväg den.

Jag var och lämnade den på MacSupport igår em. Dom sa att det tar cirka en vecka.

  • Medlem
  • International user
  • 2006-06-02 20:10

Sitter här med min mosters 50-års present (iMac17 G5), den har samma. Dvs svart skärm å tjuter som en byggfläkt. Finss det INGET man kan göra förutom att skicka/lämna in den??

Dom fick byta hela moderkortet på min. Fläkten går tydligen på högvarv för att datorn inte ska överhettas.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-06-03 01:58

Att skärmen är svart är själva problemet. Låter högt gör de automatiskt alltid när de kraschar eftersom de inte kan mäta temperaturen (den har ju kraschat) och därför sätter kylningen på högsta effekt för att vara på den säkra sidan.

  • Medlem
  • International user
  • 2006-06-05 11:12

Ett trix som Apple-support lärde mig var att dra ut kontakten, hålla in startknappen i 2 sekunder, trycka in kontakten med knappen fortf intryckt, släppa knappen efter ca 2 sekunder. Och sen starta som vanligt. Kan ju säga att det INTE funkade

1
Bevaka tråden