Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mac myths

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

För en tid sedan la Apple ut en sida för att motverka de myter som florerar bland Windows användare. Nu har en anna kille gjort samma sak men mot UNIX/Linux användare. Intressant läsning. Hoppas Apple lägger upp det på sin sida. Det skulle kunna visa sig vara nyttigt för dom.

Dubunking Mac Myths

Nu är min korrekt också...

[ 30-01-2002: Meddelandet ändrat av: Mattias Hedman ]

Intressant artikel för övrigt. Det enda Apple inte kan konkurrera i förhållande till Linux-världen är ju att operativsystemet inte är öppet (föruotm Darwin då men vem använder enbart det?).[/LIST]

Jag håller inte med. Framför allt så kör man linux på ett stort super set av hårdavara jämfört med Mac. Linux snurrar på allt från armbandsur till världens kraftigaste datorer. Det är ett mycket starkt konkurrensargument. Dessutom är inte källkoden bara öppen, den är dessutom gratis, vilket inte nödvändigtvis måste höra ihop.

Sedan finns det ju förstås massa argument för att man vill köra Mac OS X istället för Linux. Om man vill ha en snygg och lättanvänd dator, eller man vill hålla på med video, etc. Viva le differnce!

Jag håller med. Mac OS X är anledningen till att jag nu ska köpa en Mac. Använder annars bara Linux. Det som är lite synd är kanske att Mac OS bara går att köra på PPC maskiner. Visst, jag älskar hårdvaran...snabb, snygg, stabil. Men om man kunde köra Mac OS på x86 system så skulle Microsoft marknadsandel sjunka rejält. ALLA jag har visat Mac OS X för är väldigt imponerade och beredda att låta nästa dator bli en Mac.

Däremot så har ace4711 helt rätt i sitt påstående att Linux går att köra på allt. Helt underbart. Jag har kastat ut Windows CE från min iPAQ och kör Linux där istället. Ska snart göra samma sak med en Psion. Ska man ha stora servrar så är också Linux det bästa alternativet.

Dessutom är det, som sagts tidigare här, helt gratis. Jag tycker att våra statliga/kommunala förvaltningar borde köra Linux på sina desktop datorer för att spara på våra skattepengar. Det är ett alldeles utmärkt desktop OS.

Ciryon

1
Bevaka tråden