Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

99mac på WWDC

Tråden skapades och har fått 19 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

99mac.com kommer att presentera ett bildreportage ifrån WWDC - Apple WorldWide Developers Conference - som går av stapeln den 23-27 juni i San Jose.

Vi har ett team på plats som kommer följa Steve Jobs keynote och eventuella nyheter som presenteras i samband med den mycket välbesökta utvecklarmässan.

Apple anordnar en utvecklartävling med priser för bästa OS X produkt, bästa OS X produkt utvecklad av en student, bästa OS X Serverprodukt osv. Svenska utvecklare deltar i tävlingarna och 99mac kommer att försöka tala med dom svenska utvecklare som finns på plats.

Om du ska till WWDC i juni så är du välkommen att skriva en rad nedan - kanske kan vi anordna lite gemensamma aktiviteter därborta?

Läs mer om WWDC på Apple.com:
http://developer.apple.com/wwdc/

[ 21. mars 2003, 15:38: Meddelandet ändrat av: Jon Adolfsson ]

Jag ska dit för första gången. Hade flyt nog att vinna ett WWDC Scholarship från Apple. Ska följa Enterprise IT programmet.

Ska bli så jäkla skoj!

Roommate anyone?

  • Medlem
  • San Francisco
  • 2003-03-21 01:12

ååå.

vill se ett keynote av Jobs innan jag dör.

Jag ska se S.J. innan HAN dör

Det blir nog ändrade planer med WWDC ser det ut som.

Från att det var tänkt att det skulle gå av stapeln 19-23 Maj så blir det nu istället i Juni, 23-27 Juni är alltså det nya datumet. Allt enligt http://developer.apple.com/wwdc/

För mig gör det inte mycket, men tråkigt för de som bokat flyg och hotell med mera. Men i och med att man skjuter på det i ca en månad så kan det innebära att man inte ritkigt är klara med Mac OS X "Panther". Som kommer visas enligt samma sida.
En ryktesgissning är att PPC970 görs klart för att sättas i en Mac, skulle tro att "Panther" kommer köras på en maskin som har PPC970 i sig på WWDC.

Uppdaterade nyheten med de nya datumena.

mmm, jäkligt trist för oss som har bokat ombokningsbara biljetter...

Jag har snackat med Apple Europa och de har forwardat mitt fall till USA. Jag är säkert den enda som har bokat biljetter... och det är just det som är anledningen till att Apple har flyttat fram det. Ingen vill resa till USA under Irakkriget. Inte ens jänkarna vill resa inom landet, så det har nog inte varit många bokningar i år.

Den andra anledningen är att Apple enkelt kan dra sig ur MWNY/Boston nu...

Det skulle också kunna bero på att Apple önskar hinna klart med en fungerande version av Panther/OS X 10.3, "Moving to June ensures that every developer will leave the event with a copy of Panther in their hands."



[ 21. mars 2003, 16:54: Meddelandet ändrat av: Jon Adolfsson ]

"Our annual Worldwide Developers Conference provides our developers an in-depth look at the future of the Mac platform, and giving everyone a preview release of Panther is the best way to do that," said Ron Okamoto, Apple´s vice president of Worldwide Developer Relations. "Moving to June ensures that every developer will leave the event with a copy of Panther in their hands."

Citat:

citera: Det skulle också kunna bero på att Apple önskar hinna klart med en fungerande version av Panther/OS X 10.3, "Moving to June ensures that every developer will leave the event with a copy of Panther in their hands."

Visst är det säkert så, men de skulle inte kunnat flytta WWDC om ett tusental utvecklare hade köpt biljetter. Ett vanligt år skulle säkert ett tusental utvecklare köpt biljetter, men inte i år, eftersom Irakkriget har fått folk att tveka och skjutit på beslutet. Tjejen på Apple Europa höll mig med om att det var så...

Att Apple dessutom är intresserade av att dra sig ur MWÖstkust är väl känt.

Citat:

citera: "Our annual Worldwide Developers Conference provides our developers an in-depth look at the future of the Mac platform, and giving everyone a preview release of Panther is the best way to do that," said Ron Okamoto, Apple´s vice president of Worldwide Developer Relations. "Moving to June ensures that every developer will leave the event with a copy of Panther in their hands."

Tro inte på allt du läser.

Jag har refererat detta förut och refererar det igen:
"2003 kommer att bli Apples bästa år någonsin" enligt Steve Jobs.

Jag har stora förväntingar

Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: Jon Adolfsson:
Det skulle också kunna bero på att Apple önskar hinna klart med en fungerande version av Panther/OS X 10.3, "Moving to June ensures that every developer will leave the event with a copy of Panther in their hands."

Hur var det förra året, delades det ut en tidig förhandsversion av Jaguar på WWDC eller minns jag helt fel?

Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: Niklas Hjelm Smith:
Jag har refererat detta förut och refererar det igen:
"2003 kommer att bli Apples bästa år någonsin" enligt Steve Jobs.

Jag har stora förväntingar

Jag tror det bästa kommer att hända i höst.

Citat:

citera: Ett vanligt år skulle säkert ett tusental utvecklare köpt biljetter, men inte i år, eftersom Irakkriget har fått folk att tveka och skjutit på beslutet.

Du har ingen aning om hur många som köpt biljetter.
98% utav dom som är på WWDC är troligtvis amerikanare, och att kriget i Irak skulle göra att de flesta väntar med att köpa biljett, tror jag inte är sant.
Att en "tjej" på Apple håller med dig gör inte att jag tror dig.

Jag tycker det var bra att WWDC flyttades så att Apple nu kan ge oss en version utav Panther. Tycker det väger mer än att ett fåtal har bokat biljetter som inte kan bokas om. Det är min syn på det hela.

Här kan du läsa mer om WWDC WWDC

[ 22. mars 2003, 00:03: Meddelandet ändrat av: Mats Börjesson ]

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-03-22 13:03

Men SJs Keynote kommer väl streamas som vanligt för oss som inte kan åka dit?

Vad jag minns så sändes inte WWDC 2002-keynoten live över nätet, så det är inte alls säkert att de kommer göra det i år heller.

Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: Jon Adolfsson:
Vad jag minns så sändes inte WWDC 2002-keynoten live över nätet, så det är inte alls säkert att de kommer göra det i år heller.

Mycket riktigt, hans keynote under förra WWDC sändes inte live över nätet. Däremoot tror jag man ska få se årets WWDC över ADC-session över nätet. Ingen aning vad det innebär faktiskt. Men fan får väl se olika seminarium över nätet skulle jag gissa. Kanske tom Keynoten finns att välja?

Men jag vet inte om det är så här, jag gissar bara hejvilt i den här frågan. Men jag har för mig att det skulle gå i år.

  • Medlem
  • International user
  • 2003-03-24 09:28

Det ska bli riktigt intressat att se vad Panther innebär.. Och då menar jag inte att jag vill höra allas gissningar, utan jag vill se Jobs stå på scenen och säga: You're really going to like this..

Apple's nysläppta reklamvideo för WWDC finns här.

"Bring your brain, and we will fill it up!"

/M

1
Bevaka tråden