Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Airport graphite, trådlöst+ethernet för PC o Mac?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Lycksele
  • 2005-12-30 10:00

Hej!
Har en Airport graphite (första Airporten med bara en ethernetport) som jag haft kopplad til internet med uppringt modem. Det har funkat bra att surfa på iBooken (Airport extreme) med den. Jag har också samtidigt haft en PPC 7200 kopplad till basstationen med ethernetkabel och det har också funkat att komma in i OS 9 trådlöst.

Nu har vi bredband. Frun en stationär PC och en bärbar och jag har kvar min iBook.
Köpte en begagnad D-Link 604 som router. Har satt både routern och basstationen i garderoben.
Tycker jag har försökt allt för att konfigurera om basstationen men lyckas inte. Har resettat (över 30 sekunder) flera gånger men den går ändå tillbaka till att vilja ringa upp från modemet. Vet inte om den tar den informationen från iBooken trots att jag har försökt radera modeminställningarna.
Airport-assistenten går bara en bit, säger sen att det blev fel i kontakten med Airport, så jag har aldrig kunnat köra hela assistentprogrammet.
Försöker jag ändra inställningarna via administratörsverktyget blinkar alla lampor orange ett tag, sen lyser mittlampan orange och inget mera händer. Om jag kopplar ur strömtillförseln är Airport tillbaka i sin gamla modeminställning.
Har försökt ställa in med korskopplad ethernetkabel och/eller bara via trådlöst.
Jag ska testa att ställa in Airporten när den är direkt kopplad till bredbandet - utan router, för att se om det går. Vet inte om det gör fortsättningen lättare.
Tror ju att det skulle underlätta rejält om jag bara kunde få inställningsassistenten att fungera.

Tacksam för tips!

Gratian

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-12-30 10:15

Har du uppdaterat AirPorten?

  • Medlem
  • Lycksele
  • 2005-12-30 10:29

Ja, jag har alltså 4.2 för Airportkortet och 3.84 för basstationen.

  • Medlem
  • Lycksele
  • 2006-01-09 11:20

Så nu har jag gett upp.
Kommer att köpa en ny trådlös router istället. D-Link eller Netgear eller så.
Har kvar Airporten för de gånger jag behöver trådlöst telefonmodem på resor osv.

1
Bevaka tråden