Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Offline bloggklient

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag söker en trevlig och funktionell bloggklient till WordPress.

Använde tidigare Macjournal för att hålla dagbok och gillar dess enkla grafiska upplägg. Men nu när jag skall publicera på nätet behöver jag litet mer funktionalitet för att få in kategoriernoteringarna och bilder praktiskt.

Tittade på Ecto och blev helt förvillad. Fulare program får man leta efter. Finns det inte nåt Maccigare?

Det programmet som jag använder är iblog, funkar för de lilla som jag kräver av det. Lätt att lägga in nya inlägg, göra egna style sheets, enkelt att ladda upp till servern. Kräver inte alls mycket av användaren. ett bra och enkelt nybörjarprogram, rekommenderas starkt.

http://www.lifli.com/Products/iBlog/main.htm

//sebbe

Ursprungligen av Konfysius:

Finns det inte nåt Maccigare?

Testat MarsEdit av Brent Simmons (dock numera övertaget av en annan utvecklare)?

Flock är ganska lovande, schysst Firefox-baserad webbläsare med lättanvänd inbyggd bloggklient. Dock fortfarande en förhandsversion, och bloggklienten är inte riktigt sams med xmlrpc-gränssnittet i min blogg alla gånger. Men när den väl börjar komma i någon slags betaversion kan jag nog tänka mig att köra den helt och hållet, både som webbläsare och bloggklient.

1
Bevaka tråden