Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nätverk med både airport och ethernet sammtidigt, går det?

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

hej!

Jag har en fråga. Jag var hemma hos mina föräldrar för ett tag sen, då kopplade vi ihop ett nätverk med två pc och min mac (ibook). Den ena pc:n hade både trådlöst nätverk och ethernet. Så min ibook och den pc:n kopplades trådlöst, sen kopplade vi ihop den andra pc:n med en sladd till den första. (Hängde ni med)?
Så vi kunde t.ex. spela nätverkspel utan att behöva ha någon hubb eller router.

Nu försökte vi samma sak här med två ibookar (trådlöst) varav en var kopplad till en pc via ethernet. Men då vill det inte funka. Stänger man av airport så funkar ethernet kopplingen och kopplar man ur ethernetsladden så funkar airport-kopplingen. Men dom funkar inte sammtidigt...

Går det att fixa detta på något sätt?

M.V.H Johan Runesson

Ursprungligen av overtune:

hej!

Jag har en fråga. Jag var hemma hos mina föräldrar för ett tag sen, då kopplade vi ihop ett nätverk med två pc och min mac (ibook). Den ena pc:n hade både trådlöst nätverk och ethernet. Så min ibook och den pc:n kopplades trådlöst, sen kopplade vi ihop den andra pc:n med en sladd till den första. (Hängde ni med)?
Så vi kunde t.ex. spela nätverkspel utan att behöva ha någon hubb eller router.

Nu försökte vi samma sak här med två ibookar (trådlöst) varav en var kopplad till en pc via ethernet. Men då vill det inte funka. Stänger man av airport så funkar ethernet kopplingen och kopplar man ur ethernetsladden så funkar airport-kopplingen. Men dom funkar inte sammtidigt...

Går det att fixa detta på något sätt?

M.V.H Johan Runesson

Om jag fattat det rätt så är den PC som är i "mitten" själva huben. Den skulle i så fall kunna agera som en server som delar ut adress till din iBook och till den andra PC'n.

1
Bevaka tråden