Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Cebit 2003 bildreportage

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

99mac har återigen besökt Cebit - världens största IT-mässa och presentera här sitt bildreportage på fem sidor.

På Cebit samlas 7.500 utställare för att visa det senaste inom IT & Telekom på inte mindre än 27 stora mässhallar och ca 15 mindre hallar. Det är enormt, enormt, enormt och under våra två heldagar på Cebit hann vi gå igenom 9 hallar ordentligt.

Cebithelgen var väldigt lyckad och vi fick vår dos av IT-produkter för lång tid framöver - och dessutom både god tysk mat och öl.

Läs mer och titta på våra 150 bilder ifrån Cebit 2003

(Samla feedback och kommentarer i denna diskussion)

Senast redigerat 2004-02-25 23:28

Varmare i år, är det?

Det var betydligt varmare - skönt att gå runt på innerområdet utan jacka faktiskt.

Lördagens väder sög dock friskt. Söndagen var väldigt fin.

  • Oregistrerad
  • 2003-03-18 19:09

Vad tyckte ni om T610:an?
Och den utfällbara Nokian?

Nån av de kommer att bli min nästa mobil...

Geforce FX. Ajajaj, grafiken såg overkligt bra ut.. Skulle inte ha något emot den (då i en ljudisolerad låda)

  • Medlem
  • 2003-03-18 21:10

Verkar som ni maxade bilen!

  • Medlem
  • Hammarö
  • 2003-03-18 22:33
Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: Christopher Anderton:
Geforce FX. Ajajaj, grafiken såg overkligt bra ut.. Skulle inte ha något emot den (då i en ljudisolerad låda)

Ja, det är ganska ruggigt hur bra det verkar kunna bli. Vågar man tänka på hur spelen kommer att se ut om cirka 5-10 år?

  • Medlem
  • Hammarö
  • 2003-03-18 22:35

Var det Münchnerhalle som ni fick de stora ölglasen? Jag var där för ett par år sedan. Och jag vill minnas att vi snarare låg ovanpå borden efter 3 glas av den storleken. :rolleyes:

Extreme Networks kabelhärva såg ut som monstret från Princess Mononoke

Annars var nVidias nya grafikkort imponerade. Extremt imponerande. Jag har inte brytt mig att veta något om kortet förut, men nu blev jag onekligen lite intresserad

Ärtiga tyska tjejer

Synd att ni inte kom närmare JVC-montern. Då hade jag kunnat tala om varför det blev en sådan uppståndelse. Det finns bara ett par kvinnor som får tyska män att trängas sa där:
Gina Wild, ex-porrstjärna, Verona Feldbusch (Dieter Bohlens exfru, äktenskapet varade i 4 veckor), Claudia Schiffer och Heidi Klum. För de två sista behövs inga länkar eller förklaringar

Uppdaterat:
Det var nog Verona Feldbusch som var där. På JVC:s tyska hemsida hittade jag följande bild.

Denna dam är fantastisk. Antingen är hon riktigt pantad och då är det otroligt att hon kommit så långt som hon har gjort, eller så spelar hon bara pantad och då gör hon det riktigt bra, vilket gör henne smart. Hmmm?
Nåväl, hon tjänar miljoner på reklam, hon har (naturligtvis) en egen talkshow, egen underklädeskollektion och har t.o.m spelat med i en film med Sylvester Stallone. Och detta tack vare ett fyraveckors äktenskap med ena halvan av Modern Talking (som för övrigt lever igen)...

Bra att komma ihåg: Münchner Bierhalle är INTE som en ölhall i München. I Hannover jobbar trista nordtyskar i den ölhallen. Det är som om bara finnar skulle jobba på IKEA i Sverige!
Om ni inte tror mig är ni hjärtligt välkomna till München så ska jag ta er på en runda som ni aldrig glömmer

SuSE är ett fenomen. En del av deras projekt är t.o.m. statligt finansierade för att få fram säkra alternativ till MS produkter. Där kan man bara hoppas att Sverige tar efter, vi ligger ju egentligen ganska långt fram i IT-utvecklingen...

[ 19. mars 2003, 13:08: Meddelandet ändrat av: Marcus Holmer ]

Uppenbarligen inte om man läser det här med STAKO avtalet

Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: Christopher Anderton:
Geforce FX. Ajajaj, grafiken såg overkligt bra ut.. Skulle inte ha något emot den (då i en ljudisolerad låda)

Jag har testat kortet. SÅ värst bra är det faktiskt inte....

Jag skulle vilja veta lite mer om Sonys framtidsvision av våra hem. Har ni något mer att förtälja där förrutom att alla ska ha en egen trådlös server att spela musik och se video ifrån ? dvs Microsoft och Apples "gamla" idéer om det digitala hemmet.

1
Bevaka tråden