Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Inför editor-omröstning

Tråden skapades och har fått 18 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2006-01-08 14:12

Tänkte att det skulle vara kul att se vilka editorer folk använder i form av en omrösting och lite debatt för/emot, fördelar/nackdelar. Så kom med förslag om vilka editorer som ska vara med i kampen . Själv kommer jag just nu bara på förljande:

BBedit
Emacs
Xcodes inbyggda
Smultron
Vim

SubEthaEdit
TextMate

... du menar text/kod-editorer, va?

  • Medlem
  • 2006-01-08 22:50
Ursprungligen av Standout:

SubEthaEdit
TextMate

... du menar text/kod-editorer, va?

Japp (är inte lika gott som Daim).

Tack för alla förslag. Startar en omröstning snart. Det roliga blir sen när vi väger fördelar/nackdelar mot varandra.

Om jag inte räknar med inbyggda redigerare i diverse IDEs så använder jag:
*Vim/gvim
*Smultron

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-01-08 21:52

Xcodes inbyggda
Smultron
SubEthaEdit
Vim

Vänligen, Ylan, som inte har bestämt sig helt vad han tycker om Smultron respektive SubEthaEdit. Xcodes har ju fördelen av att vara integrerad!

Vänligen, Ylan

Det var nyligen diskussioner för/emot BBEdit jämfört med andra editorer i den här tråden.

Sedan finns det ju editorerna som är inbyggda i DW / Golive. Själv tycker jag så mkt om Dreamweavers sajthantering, speciellt ftp-delen, att till stor del kodar i DW, även om jag nog annars förespråkar BBEdit, mest av gammal vana då egentligen Subethaedit är så gott som lika bra...

  • Oregistrerad
  • 2006-01-09 08:03

SlickEdit och vi (allvarligt) förstås...

  • Oregistrerad
  • 2006-01-09 10:07

Skäms på er! Ingen som har tagit med skEdit!

En röst för skEdit.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-01-09 11:31

Eller den de gamla klokhetsorden:

"Any editor except a new editor"

/Kalle

textedit.app

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-01-09 20:38

Hos Smultron gläds jag åt att ha alla mina filer i vänsterspalten, men saknar comboboxen där man snabbt kan vandra mellan metoder, hos SubEthaEdit och Xcode.

Om jag tänker efter, skulle jag nog föredra Xcode, om det inte kändes så buggigt och tungt.

Jag kodar ju endast på hobbybasis, så just nu vill jag främst lägga pengar på ny hårdvara, så BBEdit känns litet utanför såväl min budget som mina behov.

Vänligen, Ylan

Smultron och TextWrangler, tror att jag föredrar Smultron mer. För CSS använder jag Style Master, och för html/xhtml tycker jag faktiskt om Dreamweavers inbyggda kodeditor, gillar auto-complete-funktionen och liknande.

  • Oregistrerad
  • 2006-01-09 21:39
Ursprungligen av Ylan:

Hos Smultron gläds jag åt att ha alla mina filer i vänsterspalten, men saknar comboboxen där man snabbt kan vandra mellan metoder, hos SubEthaEdit och Xcode.

Om jag tänker efter, skulle jag nog föredra Xcode, om det inte kändes så buggigt och tungt.

Jag kodar ju endast på hobbybasis, så just nu vill jag främst lägga pengar på ny hårdvara, så BBEdit känns litet utanför såväl min budget som mina behov.

Vänligen, Ylan

Kika in på skEdit i sådana fall. Låter som den editorn skulle passa dig!

http://skti.org

  • Medlem
  • Simrishamn
  • 2006-01-09 22:34

Det märks verkligen hur ouppulysta ni är
Har nyligen omvänt en av de mest inbitna BBEdit:are till den överlägset bästa editorn: TextMate!
Den har i princip allting. Den kan utföra unixkommandon och infoga resultatet direkt i dokumentet, den har ett fantastiskt sätt att hantera snippets på, den visar alla öppna filer i en drawer på ett jättesmidigt sätt (på den punkten slås alla Smultronare och DW:are ner ) och massor av annat.
Måste helt enkelt testas.

Den laddas lämpligen ner på:
http://www.macromates.com/

  • Oregistrerad
  • 2006-01-09 23:39
Ursprungligen av HannesP:

Det märks verkligen hur ouppulysta ni är
Har nyligen omvänt en av de mest inbitna BBEdit:are till den överlägset bästa editorn: TextMate!
Den har i princip allting. Den kan utföra unixkommandon och infoga resultatet direkt i dokumentet, den har ett fantastiskt sätt att hantera snippets på, den visar alla öppna filer i en drawer på ett jättesmidigt sätt (på den punkten slås alla Smultronare och DW:are ner ) och massor av annat.
Måste helt enkelt testas.

Den laddas lämpligen ner på:
http://www.macromates.com/

Vad han sade och en påse chips!!
TextMate är the shit! Väl värd sina dollars!

mvh/jensa

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-01-09 23:47
Ursprungligen av schmuck:

Vad han sade och en påse chips!!
TextMate är the shit! Väl värd sina dollars!

mvh/jensa

Även om man endast kodar C/Obj-C/Cocoa?

Vänligen, Ylan

  • Medlem
  • 2006-01-10 15:03

Hjälp!
Kom på att jag inte har en aning om hur man skapar en omröstning. Kan någon hjälpa mig eller kanske vara så vänlig och dra igång en med alla editors ovan som alternativ. Det skulle vara kul.

Så kan man battla editors i väntan på jultomten eller vad han nu hette som kommmer ikväll.

Jag använder ofta CodeWarriors inbyggda även till annat än CodeWarrior. Och så lite BBedit vid sidan om (för sökfunktionen), och Textredigeraren ibland.

1
Bevaka tråden