Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Dell skrivare till mac?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Eftersom jag inte lyckas delas syrrans skrivare med min dator via nätverket gick jag helt sonika in och hämade den och kopplade in den till min dator istället. Grejen är att det funkar inte bättre. Plug and play som det väll brukar skrytas mycket med har inte imponerat mycket på mig hittills. När jag kopplat in skrivaren och går till "skrivare och fax" och trycker på plusset dyker en skrivare uppsom heter Photo AIO942, när jag sedan markerat den och ska välja "skriv ut med" finns inte ens dell-skrivare med i listan. Och jag har inte hittat drivare någonstans heller. Någon som vet råd?

En snabb sökning på Google ger dig svaret

Att du inte får det att fungera beror inte på Apple utan på Dell och dig.

http://www.apple.com/macosx/upgrade/printers.html

Hmmm, verkar alltså inte fungera alls. Eller missade jag något?

Precis. Dom nya skrivarna ifrån Dell verkar dock funka i OS X.

Kanske någon vet mer.

  • Medlem
  • 2006-01-08 17:42
Ursprungligen av Mats Börjesson:

Precis. Dom nya skrivarna ifrån Dell verkar dock funka i OS X.

Kanske någon vet mer.

Jag tror att de totalvägrar pga inbyggd firmware. Lite trist, eftersom det rör sig om Lexmarkskrivare med sämre drivrutiner.

Ursprungligen av stfm:

Jag tror att de totalvägrar pga inbyggd firmware. Lite trist, eftersom det rör sig om Lexmarkskrivare med sämre drivrutiner.

Jag vet att vissa nyare Dell skrivare funkar med OS X eftersom det står på deras hemsida, men varför dom äldre inte funkar med OS X är säkert pga inbyggd firmware.

Attans... Tack så mycket för infon.

1
Bevaka tråden